اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان امور مالیاتی:

قطار اقتصادی کشور باید روی ریل مالیات حرکت کند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی نخستین دستگاه درآمدی بوده و قطار اقتصادی کشور باید روی ریل مالیات حرکت کند.

قطار اقتصادی کشور باید روی ریل مالیات حرکت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی سیستان‌وبلوچستان، مجید یارمند در دیدار با آیت‌الله سلیمانی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی نخستین دستگاه درآمدی کشور است که درآمد را به دارایی تبدیل می‌کند در حالیکه نفت دارایی را به درآمد تبدیل می‌سازد.

وی میزان درآمدهای مالیاتی امسال کشور را 34 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: این میزان نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار است اما با رقم پیش‌بینی در برنامه پنجم توسعه کشور فاصله داریم.

یارمند هزینه‌های عمومی دولت را 100 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که در برنامه پنجم توسعه این میزان باید از محل درآمدهای مالیاتی تامین شود و نسبت مالیات به تولید ناخالص ملی در ایران را هفت درصد عنوان کرد که این میزان تا پایان برنامه پنجم باید به 10 درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بخش مالیات هنوز جایگاه واقعی‌اش را در جامعه پیدا نکرده است، گفت: باید تحولات این بخش به گونه‌ای باشد که قطار اقتصادی کشور بر روی ریل مالیات حرکت کند.

یارمند با اشاره به معافیت‌های پیش‌بینی در قانون برای مودیان گفت: همه افرادی که در تولید ناخالص ملی موثر هستند باید مالیات پرداخت.

وی لایحه اصلاح قانون مالیات را جزو هفت برنامه طرح تحول اقتصادی دولت نام برد که پس از اتمام کار کارشناسی در دولت به مجلس ارایه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان امور مالیاتی بر عزم همگانی و باور به پرداخت مالیات در جامعه تاکید کرد و افزود: بحث هدفمندی یارانه‌ها تا ده سال پیش در محافل کارشناسی کشور مورد بحث بود اما تا تبدیل به عزم ملی نشد، اجرایی نشد.

وی ادامه داد: پرداختن مالیات نیز به مثابه هدفمندکردن یارانه‌ها نیازمند عزم ملی است تا شکوفایی مالیاتی حاصل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اجرای 32 پروژه در طرح جامع مالیاتی گفت: طرح جامع مالیاتی با هدف احصای اطلاعات و مبادلات اقتصادی افراد و تمکین و خوداظهاری مودیان اجرا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: مسئله مالیات در دو عنوان واجب (فرض) برای گذراندن شرایط حاد و بحرانی و مستجب برای گذران شرایط عادی جامعه مطرح است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی بیان داشت: در چشم‌انداز جامعه اسلامی وضعیت عادی را در قالب خمس و زکات و هزینه‌های اجتماعی را در حد مالیات ترسیم کرده است.

وی به روایاتی از ائمه معصومین در ضرورت پرداخت مالیات اشاره کرد و افزود: در زمان نبی مکرم اسلام به‌ خاطر فراوانی نیازی به اعمال مالیات نفی نبود اما در زمان امام علی (ع)، چون جامعه نیازمند به مالیات نفی (مستحب) بود برای اسب هم مالیات تعیین شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان از مالیات به‌عنوان یک امر انعطافی نام برد که ثابت، پایدار و قطعی نیست.

وی با بیان اینکه در مالیات مهم اداره‌کردن امور مملکت است، افزود: مالیات باید حالت شناور داشته باشد، یعنی در شرایط معمول به همین میزان بسنده شود ولی در شرایط غیرعادی افزایش یابد.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه نفت و گاز به‌عنوان سرمایه‌های ملی متعلق به همه نسل‌های آینده است، گفت: هر کشوری برای گذران امور روزمره باید از درآمدهای مالیاتی استفاده کند و درآمدهای حاصل از فروش سرمایه‌های ملی برای نسل‌های آینده سرمایه‌گذاری شود.

وی تصریح کرد: تهیه زیرساخت‌های کشور از محل درآمدهای نفتی عاقلانه است اما تامین حقوق کارمندان از این محل منطقی نیست.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: حداقل یک نظام ایده‌آل اقتصادی این است که هزینه‌های روزمره از محل مالیات تامین شود و در کنار آن پشتوانه ارزی افزایش یابد و اعتبار پول رایج مملکت هم حفظ شود.

وی تاکید کرد: مالیات باید به معنای واقعی در دستور کار نظام و مملکت باشد و تنها کار یک گروه مالیاتی نیست.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه توسعه فرهنگ مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی عزم عمومی را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: در این زمینه با همکاری صدا و سیما و تشویق مودیان نمونه، ساز و کاری برای تمکین مالیاتی پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول