اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور روستایی و شوراهای البرز خبر داد

اجرای طرح‌های گردشگری برای جذب توریست خارجی در البرز

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور روستایی و شوراهای البرز از اجرای چندین طرح مهم برای جذب توریست خارجی به این استان خبر داد.

اجرای طرح‌های گردشگری برای جذب توریست خارجی در البرز

آرش بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: استان البرز دارای ویژگی‌های بسیار ممتازی در بخش روستایی  عشایری است که متاسفانه به درستی به مردم معرفی نشده است.

وی تصریح کرد: یکی از نکات بسیار مهم مناطق روستایی این استان بهره‌مندی از آثار ارزشمند معنوی، مذهبی، تاریخی، باستانی و تفریحی است باید به درستی برای مردم این جاذبه‌ها تشریح شود.

جاذبه استان البرز فقط جاده چالوس نیست

مدیر کل امور روستایی و شوراهای البرز بیان داشت: زمانی که از جاذبه‌های گردشگری و توریستی استان البرز یاد می‌شود، اکثر مردم به یاد جاده چالوس و یا سد کرج می‌افتند.

بهادری متذکر شد: اگر چه این آثار موقعیت ممتازی به استان البرز بخشیده و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، اما همه داشته‌های استان البرز به این موارد محدود نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ما در روستاهای این استان دارای آثار بسیار فاخر و ارزشمندی هستیم که از جمله آنها می‌توان به وجود بقاع متبرکه، قبور مطهر امامزادگان (ع) و بالاخره باغات و مناطق خوش آب و هوای بکری هستیم که باید برای جذب گردشگر از این ظرفیت‌ها بیش از گذشته استفاده کنیم.

لزوم معرفی بهتر روستاهای گردشگرپذیر البرز

مدیر کل امور روستایی و شوراهای البرز در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای تحقق این مهم انجام شده است؟ گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های استانداری و دستگاه‌های مرتبط در البرز، برنامه‌هایی است که برای جذب گردشگر به مناطق روستایی داریم.

بهادری افزود: در حال حاضر چندین طرح مهم با هدف افزایش جذب گردشگر خارجی به مناطق روستایی البرز در دست اجرا است و استانداری از متولیان امر و دستگاه‌های مجری طرح حمایت لازم را صورت داده است.

وی تاکید کرد: البته برای نهایی شدن و موفقیت‌آمیز بودن اجرای این طرح‌ها نیازمند این هستیم که شاخصه‌ها، جاذبه‌ها و ویژگی‌ روستاهای البرز که در برخی موارد منحصر به فرد است، به درستی به مردم و گردشگر داخلی و خارجی معرفی شود.

بهادری در پایان اذعان داشت: برای دست‌یابی به این هدف باید دستگاه‌ها اجرایی و خصوصی با هم تعامل مثبت و هدفمندی داشته و حتی دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها نیز به میدان بیایند تا شاهد بهره‌مندی از تمام توانمندی‌های البرز در جذب گردشگر داخلی و خارجی به مناطق روستایی این استان باشیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول