اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد

برخورد با آموزشگاه‌های غیرمجاز فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه از بسیاری از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای به ‌صورت سرزده بازدید می‌کنیم، گفت: همچنین با آموزشگاه‌های غیرمجاز برخورد قانونی می‌شود.

برخورد با آموزشگاه‌های غیرمجاز فنی و حرفه‌ای

سید جلال خوابنما امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: حدود یک‌هزار و 260 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند و دارای کارآموز هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: بسیاری از آموزشگاه‌ها حق آموزش‌های مهارتی ندارند و در این میان برخی از دستگاه‌ها نیز به‌ صورت قانونی مرتکب تخلف می‌شوند، برای مثال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق توافقاتی که با آموزش و پرورش داشته اند، آموزشگاه‌های فناوری اطلاعات را راه‌اندازی کرده‌اند، در حالی که صلاحیت آموزش در این زمینه را ندارند.

خوابنما یادآور شد: سال گذشته بیش از 50 مورد شکایت از برخی از آموزشگاه‌ها داشته‌ایم و با آموزشگاه‌هایی که به‌ صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، به شدت برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای بیشتر از دانش‌آموزان رشته‌های نظری شانس اشتغال دارند، افزود: 58 درصد از کسانی که در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند یا در حال حاضر مشغول به کار هستند و یا اینکه در مشاغل قبلی خود، دارای مهارت بیشتر شده و ارتقا یافته‌اند.

خوابنما گفت: باید این تلقی را از ذهن دانش‌آموزان دبیرستانی پاک کنیم که تنها کسانی که به رشته‌های فنی وارد می‌شوند به لحاظ سطح تحصیلی پایین‌تر از دیگران هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در ادامه با اشاره به بازدیدهای سرزده از مراکز فنی و حرفه‌ای فعال در خراسان رضوی بیان کرد: در سال موظف هستیم که از مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بازدیدهای عمومی و تخصصی داشته باشیم.

خوابنما عنوان کرد: با کارشناسان فعال در عرصه صنعت، معدن و تجارت نیز تعامل داریم و در برخی از بازدیدها، از این کارشناسان نیز استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول