اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش بازی‌ها به همراه حاشیه نگاری فارس/

پایان رقابت‌های فوتبال ساحلی نوجوانان کشور/ کوثر اردکان قهرمان کشور شد

خبرگزاری فارس: استان یزد طی شش روز گذشته میزبان رقابت‌های قهرمانی فوتبال ساحلی کشور در رده سنی نوجوانان بود که این مسابقات پس از رقابتی تنگاتنگ میان تیم‌های شرکت‌کننده با قهرمانی کوثر اردکان به پایان رسید.

پایان رقابت‌های فوتبال ساحلی نوجوانان کشور/ کوثر اردکان قهرمان کشور شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رقابت‌های قهرمانی کشور فوتبال ساحلی در رده سنی نوجوانان تورنمنت آینده‌سازان به مدت شش روز در یزد برگزار شد که در پایان تیم فوتبال ساحلی کوثر اردکان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را در کشور را به دست آورد.

این دوره از رقابت‌ها که در زمین فوتبال ساحلی سلمان محمود آباد یزد برگزار شد، تیم‌های گلساپوش یزد، کوثر اردکان، شهدای تیران اصفهان، شهدای چلیچه شهرکرد، ایرانیان نجف‌آباد، فائزکاران مازندران، دریانوردان بوشهر و موج گناوه بوشهر در دو گروه در مرحله مقدماتی به رقابت پرداختند.

در شب نخست این رقابت‌ها تیم‌های شهدای تیران اصفهان با موج گناوه بوشهر و گلساپوش یزد با شهدای چلچه شهرکرد و دریانوردان بوشهر با ایرانیان نجف‌آباد اصفهان با هم به رقابت پرداختند.

در دور دوم این دیدارها تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد با نتیجه پرگل شش بر یک تیم موج گناوه بوشهر را شکست داد؛ همچنین تیم کوثر اردکان موفق شد تیم فائزکاران ساری را پنج بر یک پشت سر گذاشت.

در دور سوم رقابت‌ها اما تیم کوثر اردکان نتیجه بازی را سه بر دو به حریف بوشهری خود واگذار کرد.

در این دیدارها تیم شهدای چلیچه شهرکرد با نتیجه پنج بر چهار موج گناوه بوشهر را شکست داد، تیم فوتبال ساحلی فائزکاران ساری هم با نتیجه سه بر دو تیم ایرانیان نجف‌آباد را مغلوب خود کرد و تیم دریانوردان بوشهر نیز سه بر دو تیم کوثر اردکان را به شکست در خانه محکوم کرد.

در ادامه برگزاری این مسابقات در چهارمین روز و آخرین روز مرحله مقدماتی، تیم‌های ایرانیان نجف‌آباد با کوثر اردکان و دریانوردان بوشهر با فائزکاران ساری و گلسا پوش یزد با شهدای تیران اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که یکی از نمایندگان یزد محکوم به شکست و دیگر تیم یزدی، بازی را به نفع خود خاتمه داد.

در این دیدارها تیم فوتبال ساحلی ایرانیان نجف‌آباد با اختلاف یک گل تیم کوثر اردکان را 9 بر هشت شکست داد.

تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد هم در رقابت با شهدای تیران اصفهان، این تیم را دو بر صفر شکست داد.

همچنین در مسابقات رده‌بندی در این دوره از مسابقات در دیدار تیم شهدای چلیچه شهرکرد و تیم گلساپوش یزد، شهرکرد با تفاضل یک گل تیم ساحلی گلساپوش یزد را هفت بر شش شکست داد و در جایگاه سوم قرار گرفت و در دیدار مرحله نهایی رقابت‌ها، تیم ساحلی کوثر اردکان با پیروزی سه بر دو مغلوب تیم دریانوران بوشهر شد و به مقام قهرمانی دست یافت.

این دیدارها که به میزبانی تیم فوتبال ساحلی گلساپوش یزد برگزار شد، حاشیه‌ها و نقاط ضعف بسیاری به همراه داشت.

قطع چندباره برق و نور زمین بازی در شب اول مسابقات، استفاده از توپ به رنگ تیره در نور کم و تاریکی شب، عدم حضور کادر پزشکی مناسب و نیز همراه نداشتن برانکارد، عدم حضور مسئولان فدراسیون، عدم‌حضور مستمر و پیگیر رسانه ملی برای پوشش خبری از این مسابقات کشوری تنها گوشه‌ای از حاشیه‌های این دوره از رقابت‌های قهرمانی کشور بود که نشان‌دهنده عدم مدیریت و ضعف در برنامه‌ریزی‌ها است.

قطع چندباره برق و نور زمین بازی و وقفه طولانی مدت برای رفع اشکالات روشنایی که منجر به کاهش نور و اختلال در بازی شده که حتی اعتراض برخی بازیکنان نیز تاثیری در بهبود این روند نداشت.

استفاده از توپ به رنگ تیره که بر خلاف عرف بازی‌های ساحلی آن هم در شب و نور کم، باعث کاهش دید توپ و عدم انجام صحیح بازی می‌شد نیز از دیگر ضعف‌های برگزاری این رقابت‌ها بود.

گرچه کادر پزشکی در کنار زمین حضور داشت اما با مصدوم شدن یکی از بازیکنان و نیاز به برانکارد،‌ به دلیل نبود این وسیله مجبور به حمل این مصدوم بر روی دست به بیرون از زمین شدند.

علی رغم اینکه این مسابقات کشوری است و مسئولان و نماینده فدراسیون معمولا در این بازی‌ها حضور دارند، در این دوره جای خالی آنها به شدت احساس شد.

رسانه ملی هم با توجه به حساسیت مسابقات که در سطح کشوری برگزار می‌شود، تنها در روز نخست حضور داشت و برای پوشش خبری به استفاده از تصاویر آرشیوی اکتفا کرد.

انتهای‌پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول