اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع):

خاطرات رزمندگان دفاع مقدس با الهام آنان از سیره رضوی چاپ می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: با توجه به تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان دفاع مقدس با موضوع الهام آنان از حرم و سیره رضوی چاپ می‌شود.

خاطرات رزمندگان دفاع مقدس با الهام آنان از سیره رضوی چاپ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس، در نظر گرفتیم که خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با موضوع الهام آنان از حرم و سیره رضوی چاپ شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با اشاره به اینکه کسانی که در 8 سال دفاع مقدس جنگیدند و از خاک این مرز و بوم دفاع کردند و کسانی که اکنون در دهه کرامت در سراسر کشور فعالیت می‌کنند هدف یکسانی دارند، افزود: بی‌شک برگزاری این برنامه‌ها گامی برای پاسداشت ارزش‌های انقلابی این افراد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، ادامه داد: در جلسه شورای مشورتی جشنواره سعی شد تا حداکثر بهره‌برداری از تقارن این دو رویداد بزرگ انجام شود.

وی افزود: معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از طریق بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان و با حمایت این معاونت در نظر دارد خاطرات رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در ارتباط با حرم مطهر امام رضا (ع) و ارتباط معنوی خاص رزمندگان با این امام همام را جمع‌آوری کند که در نهایت مجموع این خاطرات به صورت کتاب به چاپ می‌رسد.

دبیر جشنواره امام رضا (ع) اضافه کرد: هم‌چنین از طریق بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان نیز دو رمان با این موضوع نگاشته و منتشر می‌شود.

جعفری در بیان دیگر برنامه‌هایی برای یادگاران دفاع مقدس از برگزاری مراسم ویژه در شلمچه خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس در نظر داریم یاد روز ورود امام رضا (ع) به خاک ایران از مرز شلمچه را با یادمان شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌کنیم، هم‌چنین فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس به استان‌ها ارسال می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: در جلسه شورای مشورتی جشنواره مصوب شد مرکز سینمای مستند و تجربی، فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس در دهه کرامت را در قالب 32 بسته آماده کند و از طریق دبیرخانه دائمی جشنواره به 32 استان کشور ارسال شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول