اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد

کمک 270 میلیون ریالی خیرین لردگانی برای آزادسازی زندانیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: خیرین لردگانی افزون بر 270 میلیون ریال به آزادسازی زندانیان نیازمند و بدهکار اهدا کردند.

کمک 270 میلیون ریالی خیرین لردگانی برای آزادسازی زندانیان

علی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: پرداخت دیه زندانیان جرایم غیر‌عمد و کمک به آزادی آنان در کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر و ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر 226 نفر در این استان به‌ علت جرایم غیر‌عمد در زندان هستند که به خاطر نداشتن توان در پرداخت بدهی مالی، نفقه و جرایم ناشی از تصادفات جاده‌ای در زندان به سر می‌برند.

نظری انفاق و کمک به نیازمندان را کاری خداپسندانه دانست و گفت: جشن گلریزان یکی از برکات ماه مبارک رمضان و یادگار ارزشمند شهید لاجوردی است که در چند سال اخیر در کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام کارهای خیر و خداپسندانه در ماه رمضان افزود: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جزو کارهای بسیار ستودنی است که مورد رضایت بسیار حق تعالی قرار می‌گیرد.

وی بر همت و تلاش خیرین در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد تاکید کرد و گفت: تمام خیرین و نیکوکاران باید برای کمک به این قشر بشتابند و از اجر اخروی و دنیوی نیز بهره‌مند شوند.

نظری خاطرنشان کرد: باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برد چراکه افتخار بزرگی برای مسئولان، مردم و خیرین است که بتوانند یک زندانی جرائم غیرعمد را آزاد کنند.

وی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و فراهم کردن زمینه بازگشت آنها به خانواده را کمک به تامین سلامتی اجتماعی جامعه دانست و گفت: هر روز زندانی بودن محکومان جرائم غیرعمد هزینه‌ای را بر جامعه تحمیل می‌کند و باید تلاش کنیم تا با فعال کردن ستاد دیه در تمام طول سال چنین هزینه‌ای را در جامعه اسلامی کاهش دهیم.

نظری افزود: سال گذشته با برپایی جشن گلریزان در سطح تمام شهرستان‌های هفت‌گانه این استان 301 زندانی نیازمند توسط ستاد دیه استان از زندان‌ها آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آیین سنتی و اعتقادی گلریزان بر اساس یک سنت دیرینه اسلامی ‌و رسم پهلوانی همواره در ایران وجود داشته، افزود: این سنت حسنه آغازی برای فتوت مردمان نیک‌‌ضمیر بوده و برگزاری این آیین در بهار قرآن، ماه رمضان، ماه خیرات و برکات اقدامی بسیار شایسته‌ و با‌شکوه‌ است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در شهرستان لردگان، گفت: خیرین لردگانی افزون بر 270 میلیون ریال به جشن گلریزان کمک به آزادسازی زندانیان نیازمند و بدهکار اهدا کردند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول