اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لردگان خبر داد

تصویب 15 طرح کشاورزی در کارگروه توسعه کشاورزی لردگان

خبرگزاری فارس: فرماندار لردگان از تصویب 15 طرح کشاورزی در کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: برای اجرای این تعداد طرح بالغ بر 60 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص می‌یابد.

تصویب 15 طرح کشاورزی در کارگروه توسعه کشاورزی لردگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی زاهدی بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان لردگان‌ اظهار داشت: تاکنون 125 طرح کشاورزی در کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان تصویب و به منظور اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل این شهرستان معرفی شدند.

وی افزود: طرح‌های پرورش دام، شیلات، مکانیزاسیون کشاورزی، زراعت و باغداری در قالب تعاونی و خوداشتغالی از جمله این طرح‌های کشاورزی است.

زاهدی از تشکیل کمیته‌های تخصصی طرح‌های کشاورزی در شهرستان لردگان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به لزوم بررسی طرح‌ها، جلوگیری از بروکراسی اداری و به منظور تکریم متقاضیان، کار بررسی طرح‎های ارائه شده توسط متقاضیان و همچنین استعلام لازم توسط کمیته‌های تخصصی انجام و پس از طی مراحل کار در این کمیته‎ها پرونده برای تصویب نهایی به دبیرخانه کارگروه ارسال می‌شود.

فرماندار شهرستان لردگان کمیته شناسایی و ساماندهی متقاضیان، کمیته واگذاری و آب، کمیته تسهیلات، کمیته هماهنگی و کمیته نظارت را از دیگر کمیته‎های تشکیل شده در این شهرستان عنوان کرد و افزود: با تشکیل این کمیته‌ها مردم از سردرگمی و بروکراسی اداری خارج شده و به نتیجه مطلوب و مورد انتظار دست خواهند یافت.

زاهدی گفت: 15 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال و پس از بررسی‌های لازم در کمیته‌های تخصصی مورد تصویب این کارگروه قرار گرفت و برای اخذ تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شد.

وی کشاورزی را از جمله شغل اکثر مردم شهرستان لردگان عنوان کرد و افزود: بیش از یک‌هزار و 500 نفر در سامانه اشتغال بخش کشاورزی این شهرستان ثبت‌نام کرده که تعداد 500 نفر توسط کمیته شناسایی ساماندهی شده و برای مراحل بعدی به دبیرخانه کارگروه معرفی شده‎اند.

فرماندار شهرستان لردگان افزود: با توجه به استقبال زیاد مردم این شهرستان و حجم بالای پرونده در دبیرخانه کارگروه توسعه کشاورزی، جلسات این کارگروه به صورت هفتگی برگزار می‎شود.

زاهدی گفت: تمامی طرح‎هایی که در جلسات قبلی کارگروه مصوب و برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شدند، با طی مراحل لازم تسهیلات خود را دریافت می‎کنند ولی پس از این دامداری سنتی، پرورش زنبور عسل، اصلاح باغ، خرید مکانیزاسیون کشاورزی و خرید تراکتور از محل کمک‎های فنی و اعتباری جهاد کشاورزی تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی عدم تخصیص آب را مهم‌ترین مشکل کشاورزان این شهرستان برشمرد و افزود: 174 پرونده در کمیته واگذاری آب این شهرستان بررسی شده که مشکلی در خصوص واگذاری اراضی ندارند و تنها با مشکل عدم تخصیص آب از سوی امور آب مواجه هستند.

فرماندار شهرستان لردگان بر ضرورت توجه به مسائل و مشکلات شهروندان و تلاش برای حل این مشکلات تاکید کرد و گفت: دستگاه‎های اجرایی و بانک‎های عامل کارها و ماموریت‎های خود را به صورت قانونی ولی با انعطاف انجام داده و تلاش کنند که فواید تصمیمات دولت از جمله همین طرح توسعه کشاورزی برای مردم ولایت‎مدار شهرستان ملموس باشد.

وی به نقش مهم بانک‎های عامل در راستای ایجاد اشتغال تاکید کرد و افزود: اگر بانک‎ها در اعطای تسهیلات اشتغالزایی همکاری بیشتری با متقاضیان و دستگاه‎های اجرایی داشته باشند، بی‎شک در ایجاد اشتغال گام‌های بلندتری برداشته خواهد شد.

زاهدی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری گفت: حمایت از تولیدکننده و کارآفرین موجب توسعه شهرستان و زدودن غبار محرومیت از چهره لردگان می‌شود.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول