اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوازنده و استاد موسیقی:

سیاست خودخواهانه دولت‌های غربی شامل حال موسیقی هم شده است

خبرگزاری فارس: نوازنده و استاد موسیقی در تبیین مواضع خودکامانه غرب در مواجه با موسیقی و فرهنگ ایرانی گفت: سیاست خودخواهانه دولت‌های غربی شامل حال موسیقی و سازهای ایرانی نیز شده است.

سیاست خودخواهانه دولت‌های غربی شامل حال موسیقی هم شده است

رضا کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بی‎مهری و نادیده‌گرفتن هنرمندان عرصه موسیقی امر تازه‎ای نیست.

وی افزود: بزرگ‌ترین بی‌مهری به هنرمندان زمانی صورت می‎گیرد که هیچ رسانه داخلی به درد و دل آنها گوش نمی‌دهد و هنرمندان بزرگ و شاخص تنها در جشنواره‌ها و برای جایزه دادن به تازه کارهای عرصه موسیقی و دیگر هنرها استفاده می‌شوند.

این نوازنده و استاد موسیقی در تبیین مواضع خودکامانه غرب در مواجه با موسیقی و فرهنگ ایرانی گفت: سیاست خودخواهانه دولت‌های غربی شامل حال موسیقی و سازهای ایرانی نیز شده است، به گونه‎ای که کشورهای اروپایی و آمریکایی قسمت‌هایی از یک فرهنگ شرق به خصوص ایران را می‌ربایند و نکات منفی آن را حذف و نکات مثبت را تقویت می‌کنند و به نام خود به ثبت می‌رسانند.

وی بیان کرد: ایرانیان موسیقی سنتی و اصیل خود را از یاد برده‌اند و در جامعه امروز تنها موسیقی‌های سطحی آنها را جذب می‌کند.

کرباسی بی‎توجهی به موسیقی سنتی را دلیل بر عدم سرمایه‌گذاری دولت بر هنرمندان بزرگ و موسیقی‌های اصیل دانست و گفت: رسانه‌ها از پخش تصاویر هنرمندان بزرگ و سازهای ایرانی امتناع می‌کنند، و این امر سبب شده است تا مخاطبان از موسیقی سنتی فاصله می‎گیرند و دل بر موسیقی‎های نوظهور می‎بندند.

وی افزود: ایران دارای فرهنگ و تمدن قوی و غنی است و دومین خاستگاه موسیقی در جهان محسوب می‌شود اما آنچه که جای تامل دارد این است که ایرانیان به موسیقی سنتی و سازهای ایرانی تعصب ندارند.

این استاد موسیقی تصریح کرد: ایران در گذشته‌های دور دارای فرهنگ و تمدن قوی و غنی بوده است به همین دلیل بیشتر سازهایی که در جهان وجود دارد ریشه ایرانی دارد، به عنوان مثال ساز عود که یک ساز عربی معرفی شده، اصالت ایرانی دارد و گیتار که از ساز ایرانی بربط ساخته شده و به عنوان یک ساز غربی معرفی شده، ریشه ایرانی دارد، اما ساز و موسیقی ایرانی به دلیل عدم تعصب ایرانیان در دست فراموشی قرار دارد.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول