اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

بهره‌‌برداری از چند پروژه میراث فرهنگی کردستان

خبرگزاری فارس: صبح امروز چند پروژه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان در گرامیداشت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

بهره‌‌برداری از چند پروژه میراث فرهنگی کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج این پروژه‌ها شامل اجرای فاز اول مرمت و احیای محوطه امامزاده پیرمحمد و اجرای فاز اول ساماندهی و مرمت منزل مجتهدی است که به بهره‌برداری رسید.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان گفت: امامزاده پیرمحمد یکی از بناهای تاریخی و زیارتی است که توسط کارشناسان حفظ و احیای میراث فرهنگی محوطه‌سازی و مرمت و ساماندهی شده و اعتباری بالغ بر 55 میلیون تومان برای محوطه‌سازی آن هزینه شده که در صورت تامین اعتبار و همکاری شهرداری سنندج فضای سبز این مکان نیز احیاء و ساماندهی خواهد شد.

امیر الهی در ادامه بازدید از منزل مجتهدی نیز گفت: این منزل یکی از بناهای تاریخی سطح شهر سنندج است که قرار است  به مرکز مطالعات باستان‌شناسی استان تبدیل شود و کار مرمت و ساماندهی و احیای آن توسط کارشناسان حفظ و احیاء در حال انجام است.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول