اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم-2

سومین دور سفر هیئت دولت به قم در دست پیگیری است

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: سومین دور سفر استانی هیئت دولت به قم باید انجام شود و ما در تدارک و پیگیری آن هستیم.

سومین دور سفر هیئت دولت به قم در دست پیگیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کرم‌رضا پیریایی ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد اظهار کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای صحبت پیرامون کارکرد مقاطع اخیر دولت و مواضع آن است.

وی با اشاره به پروژه‌های استان قم در هفته دولت گفت: در این هفته 216 پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 286 میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه 30 طرح با هزینه‌ای بالغ بر 92 میلیارد تومان تا پایان هفته کلنگ‌زنی خواهد شد که مجموع هزینه‌های این طرح‌ها 378 میلیارد تومان است که در این مقطع عدد قابل توجهی است.

استاندار قم تصریح کرد: از گذشته کارهای خوبی در مجموعه مهر ماندگار پذیرفته شده که تا پایان دولت دهم باید به بهره‌برداری برسد.

وی ابراز داشت: یکسری پروژه‌ها است که به بهره‌برداری رسیده اما افتتاح رسمی آن بعد از هفته دولت صورت خواهد گرفت که از جمله آن می‌توان به افتتاح 5 هزار واحد مسکونی و افتتاح رسمی تقاطع غیر همسطح 72 تن اشاره کرد.

پیریایی در مورد دور سوم سفر ریاست جمهوری به قم گفت: سفر استانی هیئت دولت به قم باید انجام شود و ما در تدارک و پیگیری آن هستیم.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص انتصاب به عنوان استاندار قم بیان کرد: حضور بنده در قم، تشخیص دولت و در راستای انجام طرح‌ها و کارهای اجرایی است که از سوی دولت به استانداران واگذار شده است.

استاندار قم در پاسخ به سئوال خبرنگار دیگری در مورد احتمال وقوع زلزله در قم گفت: وجود هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در قم از طرفی تهدید است اگر در مورد آن اقدامی صورت نگیرد و از طرفی فرصت است برای تامین و ساخت مسکن.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد انجام کارهای فرهنگی اظهار کرد: تاکنون با هیئت رئیسه چهار دانشگاه دیدار داشتم و به معاونین ابلاغ کردم که فایلی در استانداری زیرعنوان دانشگاه‌ها باز شود و برای آنها برنامه تعریف شود.

پیریایی تصریح کرد: از دانشگاه‌ها خواسته شده تا در برنامه پنج ساله خود آینده‌‌نگاری داشته باشند به این معنا که مشخص کنند تا پنج‌ سال آینده به کجا می‌خواهند برسند و در کجا قرار خواهند گرفت.

وی در مورد ارتباط با مراکز حوزوی و مراجع تقلید گفت: دنبال آن هستیم تا برنامه منظمی برای دیدار با مراجع داشته باشیم تا هم مدیران اجرایی استان و هم مسئولان کشوری بیشتر از رهنمودهای ایشان بهره ببرند و این به نفع قم است.

استاندار قم با بیان اینکه کارکرد قم فراملی است عنوان کرد: بسیاری از مجموعه‌ها در قم مستقر هستند اما کارکرد آنها در سطح جهان تشیع است و بنابراین مسئولان در اختصاص بودجه به قم باید نگرش کشوری داشته باشند.

وی در مورد بنگاه‌های زودبازده اقتصادی گفت: برای هر یک از طرح‌ها، بانکی مشخص شده تا بنگاه‌های زودبازده برای دریافت تسهیلات به آنجا مراجعه کنند که در مجموع مقداری از کار این بنگاه‌ها انجام شده و مقداری نیز باقیمانده بود که به این ترتیب در حال انجام است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول