اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین کرسی آزاداندیشی پیام‌نور

فرماندار بیجار از مهاجرت معکوس روستائیان این شهرستان خبر داد

خبرگزاری فارس: فرماندار بیجار از مهاجرت معکوس روستائیان و بازگشت آنان از شهرهای بزرگ به روستاهای منطقه و افزایش جمعیت در این شهرستان خبر داد.

فرماندار بیجار از مهاجرت معکوس روستائیان این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، خلیل جمشیدی در سومین کرسی آزاداندیشی پیام‌نور مرکز بیجار که با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان بیجار با برخورداری از 300 هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت که 150 هزار هکتار آن به کاشت گندم اختصاص می‌یابد، از قطب‌های کشاورزی استان محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان بیجار این موضوع را مؤید نقش کشاورزی در توسعه اقتصادی این شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: اجرای طرح نهضت آبیاری نوین در شهرستان و خارج شدن کشاورزی منطقه از بافت سنتی می‌تواند اساسی‌ترین راه حل توسعه کشاورزی بیجار باشد.

به گفته فرماندار شهرستان بیجار، متاسفانه بیش از 90 درصد گندم این شهرستان به صورت دیم انجام می‌شود و این در حالی است که سالانه بیش از 960 میلیون مترمکعب آب سطحی از حوزه‌های آبخیز شهرستان بیجار خارج خواهد شد.

وی کمک به توسعه کشاورزی را مانع از مهاجرت بی‌رویه کشاورزان به شهرها خواند و تصریح کرد: اکنون که مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به مناطق روستایی آغاز شده است باید با توجه بیشتر به بخش کشاورزی از سکونت آنها در محل خویش حمایت کرد.

جمشیدی ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های خدمتگزاران در دولت و تخصیص اعتبارات صورت گرفته و با پیگیری‌های نماینده جوان و سخت‌کوش این شهرستان، آینده‌ای نویدبخش در انتظار مردم ولایت‌مدار و قدرشناس بیجار گروس خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: مردم فهیم شهرستان نیز باید با همراهی و همکاری بیش از پیش خود با مسئولان، آنان را در رسیدن به اهداف یاری نمایند.

به گزارش فارس؛ سومین کرسی آزاداندیشی با موضوع توسعه عملی، فرهنگی و اقتصادی بیجار با عنایت به شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ثروت از طریق توسعه علم و دانش با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان ادارات شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام‌نور بیجار برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول