اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه ولاء منتظر خبر داد

تدوین 4 عنوان کتاب در حوزه سینما

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر از فعالیت این مؤسسه در حوزه سینما و تدوین 4 کتاب جدید در این موضوع خبر داد.

تدوین 4 عنوان کتاب در حوزه سینما

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهداف مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر اظهار کرد: این مؤسسه تلاش می‌کند تا در تمام عرصه‌های فرهنگی مورد نیاز کشور بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری نقش‌آفرینی کند.

وی ادامه داد: در این مؤسسه بررسی مباحث فرهنگی روز جامعه و مسائلی که به حوزه روحانیت مربوط می‌شوند، در اولویت قرار دارند.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر خاطر نشان کرد: در میان مسائل فرهنگی نیز مباحث مربوط به رسانه به دلیل فراگیری و اثرگذاری که دارند در اولویت هستند.

وی ابراز داشت: مباحث فیلم، تلویزیون، سینما و رسانه‌های تصویری در سال‌های اخیر اهمیت جدی‌تری پیدا کرده و حتی در تمام مناسبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار بوده است.

عزت زمانی با اشاره به اهمیت موضوع سینما اضافه کرد: آن چیزی که در سال‌های اخیر در ایران همزمان با ورود اینترنت همه‌گیر شده، تماشای فیلم است.

وی با بیان اینکه دانلود و تماشای فیلم از اینترنت در میان جوانان بسیار گسترش پیدا کرده است افزود: بر اساس اطلاعات میدانی صدها فیلم در هر دقیقه به اشکال گوناگون در جامعه به فروش می‌رسد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر ادامه داد: باید دید این مقدار حجم فیلم، انتقال دهنده چه مفهومی است و چه تاثیری بر روی مخاطب خواهد گذاشت.

وی گفت: مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر بر اساس دغدغه و وظیفه فرهنگی، بررسی و تحقیق ابعاد و مفهوم این فیلم‌ها را در دستور کار قرار داد و در این راستا فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی مطرح و پر مخاطب و نیز فیلم‌هایی که در جشنواره‌های بزرگ جوایزی را کسب کرده‌اند در لیست بررسی قرار گرفتند. 

عزت زمانی با اشاره به انتخاب حدود هزار فیلم بر اساس این مبنا بیان داشت: تمام فیلم‌ها برای مشخص شدن مفهوم هر یک، دسته‌بندی محتوایی شده و سعی بر آن بوده، مفهوم و منظور اصلی فیلم اخذ شود که حاصل این تلاش‌ها در قالب چهار کتاب به رشته تحریر درآمده است.

وی گفت: فیلم‌هایی در حوزه سیاست در کتابی با نام «سینمای سیاسی، سیاست سینمایی» تدوین شده است که متشکل از مباحث تروریسم، حوادث 11 سپتامبر، اسلام هراسی، ایران هراسی، اختلاف بین بلوک شرق و غرب و بحث‌های جنگ سرد و نرم است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر افزود: همچنین فیلم‌های مطرح در حوزه آخرالزمان که به مباحثی از قبیل نشانه‌ها و رخدادهای آخرالزمان و منجی و خصوصیات آن می‌پردازد، در کتابی با عنوان «آخرالزمان، آینده‌گرایی سینمایی» بررسی شده است.

وی اظهار کرد: حوزه دیگری که در سینما به آن زیاد پرداخته می‌شود، موضوع دین است که ما آن را به دو بخش اعتقادی کلامی که مطرح کننده مباحث مربوط به وجود خدا، شیطان، فرشته‌ها، معاد و... است و بخش اخلاقی، تقسیم و فیلم‌های این حوزه را در قالب کتاب‌هایی با عناوین «دین و سینما، گزاره‌های اعتقادی» و «دین و سینما، آموزه‌های اخلاقی و ارزشی» مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌ایم.

عزت زمانی ابراز کرد: پس از دسته‌بندی فیلم‌ها بر اساس مبنای یاد شده مباحث مطرح در هر یک از فیلم‌ها پس از استخراج بر اساس مفهوم آن در یکی از چهار عنوان کتاب ذکر شده مورد تدوین قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این کتاب‌ها برای دو قشر و گروه مورد استفاده قرار خواهد گرفت خاطر نشان کرد: گروه اول دانشجویان و طلابی هستند که خواهان کسب اطلاع از موضوعات مطرح در سینمای جهان هستند و گروه دوم پژوهشگران فعال در این حوزه به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول