اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کتاب کمیاب «اسکار وایلد» پس از ۷۸ سال به کتابخانه بازگشت

خبرگزاری فارس: کتابی از اسکار وایلد که در سال 1934 از کتابخانه‌ای در شیکاگو به امانت گرفته شده بود، پس از 78 سال دوری به این کتابخانه بازگشت.

کتاب کمیاب «اسکار وایلد» پس از ۷۸ سال به کتابخانه بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کتابی از اسکار وایلد که در سال 1934 از کتابخانه‌ای در شیکاگو به امانت گرفته شده بود، پس از 78 سال دوری به این کتابخانه بازگشت.

هرالد هافمن در حین جستجوی ارثیه به جا مانده از مادرش کتابی با آرم کتابخانه شیکاگو را پیدا می‌کند. این یکی از نسخه‌های کمیاب رمان «تصویر دوریان گری» اسکار وایلد بود که در سال 1891 منتشر شده بود.

هافمن به دلیل ترس از جریمه سنگین کتابخانه در ابتدا با مسئولان کتابخانه تماس می‌گیرد تا از میزان جریمه اطلاع پیدا کند. وی از مسئولان کتابخانه می‌پرسد«آیا به دلیل این تاخیر طولانی من را دستگیر می‌کنید؟»

مسئولان کتابخانه عنوان می‌کنند که کتابخانه در حال اجرای طرحی است و در آن به مدت سه هفته کسانی که کتابهای خود را با تاخیر تحویل دهند، جریمه نمی‌شوند. در غیر این صورت هافمن مجبور بود 6000 هزار دلار جریمه پرداخت کند.

در آخرین عفو عمومی که 20 سال پیش در آمریکا برای کسانی که در باز پس دادن کتابها تاخیر داشتند انجام شد، نزدیک به 77 هزار کتاب جمع آوری شدند.

اسکار فینگل اُ. فِلاهرتی ویلز وایلد که به نام هنری اسکار وایلد معروف است، (16 اکتبر 1854 تا 30 نوامبر 1900)، شاعر، داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و نویسنده داستان‌های کوتاه ایرلندی بود. وی در دوران کوتاه فعالیت خود آثار هنری فراوانی خلق کرد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول