اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی خبر داد

تشکیل 5 کارگروه برای پیگیری توسعه لردگان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل پنج کارگروه تخصصی و استفاده از تجربه و مشورت کارشناسان و مدیران، عمران و آبادانی شهرستان لردگان پیگیری و دنبال می‎شود.

تشکیل 5 کارگروه برای پیگیری توسعه لردگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید جلیل ظهر امروز در جمع دهیاران شهرستان لردگان اظهار داشت: زمانی دنیا دو قطبی بود و شرق و غرب خود را آقای جهان می‌نامیدند، دنیا را بین خودشان تقسیم کرده بودند و هیچ حرفی از اسلام نبود.

وی به نقش والای امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام (ره) انقلابی مبتنی بر اسلام و قرآن پایه‌گذاری و ابرقدرتی و زورگویی مستکبران عالم را با چالش جدی مواجه کرد.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی به تقابل جبهه غرب با جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی تا دنیا به پا است هم دشمن و هم رقیب دارد و در تقابل با فرهنگ‌های مختلف است.

وی به موفقیت‎های نمایندگان کشورمان در مناسبات و گفت‌وگوهای بین‌المللی اشاره کرد و افزود: مایه بسی افتخار است که در مذاکرات بین‌المللی پرچم جمهوری اسلامی در یک طرف و مابقی کشورهای دیگر در طرف دیگر قرار دارد و این نشان از قدرت و اهمیت جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا دارد.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تاسیس دهیاری‎ها گفت: نهاد دهیاری با هدف تسهیل کار دولت در خدمت‌رسانی به روستاها تاسیس و در هر روستا راه‌اندازی شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به اقدامات خوب دولت در روستا‎ها اشاره کرد و افزود: در سال‌های پس از انقلاب و به ویژه در طول دولت نهم و دهم اقدامات عمرانی، بهداشتی، ورزشی و آموزشی چشمگیری در روستاها انجام شد، به طوری ‎که بعضی از روستاها چهره شهر به خود گرفته‎اند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و نارسایی‎های شهرستان لردگان گفت: با تشکیل کارگروه‎های تخصصی و استفاده از تجربه و مشورت کارشناسان و مدیران، عمران و آبادانی شهرستان پیگیری و دنبال خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارگروه‌‎های آب و کشاورزی، اشتغال، اجتماعی، عمران و فرهنگی و اطلاع‌رسانی از جمله کارگروه‎های ایجاد شده در راستای پیگیری مسائل و مشکلات و روند توسعه در شهرستان لردگان است.

وی افزود: این کارگروه‎ها دارای حلقه‎ها و کمیته‎های زیر مجموعه هستند و مسائل و مشکلات منطقه را به صورت تخصصی در اختیار نماینده مجلس قرار می‎دهند. 

جلیل کشاورزی و دامداری را شغل اصلی و اولیه مردم شهرستان لردگان عنوان کرد و متذکر شد: مسئولان باید در بحث کشاورزی سیاست‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت داشته باشند و اگر زمانی مسئولی از این تفکر خارج شد و توسعه کشاورزی را نادیده گرفت، به مردم شهرستان خیانت کرده است.

وی ادامه داد: در واقع حفظ موقعیت کنونی کشاورزی بهترین خدمت به مردم این شهرستان است.

جلیل به جوابگو نبودن ایجاد صنایع کوچک در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان لردگان اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود نعمت‌های زمین و آب در این استان و شهرستان لردگان باید با فراهم کردن بسترها، کشاورزی رونق دوچندان بگیرد.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی به مشکلات این شهرستان در زمینه کشاورزی اشاره کرد و افزود: نیمی از مشکلات به مسائل مدیریتی و نیم دیگر به همت مردم بازمی‌گردد. 

جلیل اضافه کرد: مشکل اشتغال جوانان، آب شرب شهرها و روستاهای شهرستان، آسفالت راه‌های روستایی، تکمیل فرهنگ‌سرای شهرستان، تقویت تعاونی‌ها، تاسیس بانک تجارت و بیمه طلایی معلمان و تسریع در روند ساخت کارخانه پتروشیمی و کارخانه سیمان و سد و نیروگاه خرسان 1 و 3 از دیگر مسائل و مشکلات شهرستان لردگان است که باید برای رفع آنان تلاش و همت کرد.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول