اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل:

گازرسانی به 147 روستا در اردبیل هدف‌گذاری ماست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: گازرسانی به 147 روستای محروم و دور‌افتاده استان اردبیل و همچنین سردسیر در اولویت اصلی این شرکت است.

گازرسانی به 147 روستا در اردبیل هدف‌گذاری ماست

فیروز خدایی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر از مجموع 26 شهر استان 24 شهر استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و اهالی دو شهر باقیمانده نیز در آینده‌ای نه چندان دور به جمع مشترکین و مصرف‌کنندگان گاز طبیعی می‌پیوندند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 330 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند،‌ یادآور شد: با هماهنگی‌های به عمل آمده و با اجرای عملیات گازرسانی به 147  روستای در دست اقدام استان نرخ برخورداری خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی از 47 درصد کنونی به 62 درصد ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در خصوص پروژه گازرسانی به سه روستای تابعه بخش ثمرین اردبیل، ابربکوه، تازه‌کند و محمدیه نیز یادآور شد: برای گازرسانی به این روستا 35 کیلومتر شبکه‌گذاری، 230 علمک و یک ایستگاه حفاظت از زنگ نصب و راه‌اندازی شده است و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد ریال بیش از 216 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

خدایی در خصوص دیگر افتتاح‌های انجام شده در هفته دولت گفت:‌ همچنین همزمان با این ایام 369 خانوار در قالب دو روستا از توابع شهرستان اردبیل از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

این مسئول تاکید کرد:‌ این روستاها شامل کریق و کرد‌علیلو با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است که برای اجرای این طرح 18 کیلومتر شبکه اجرا شده و 352 عدد انشعاب به روستاییان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در خصوص پروژه احداث ساختمان جدید اداره گاز پارس‌آباد نیز افزود:‌ این ساختمان با زیر‌بنای یک هزار و 239 متر‌مربع و در زمینی به مساحت 4 هزار و 700 متر‌مربع در چهار طبقه و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 13 میلیارد و 600 میلیون ریال طراحی و احداث شده است.

خدایی به خبرنگار فارس بیان داشت: در همین ایام شاهد بهره‌مندی 941 خانوار روستایی پارس‌آباد و مشگین‌شهر از نعمت گاز طبیعی بودیم.

وی ادامه داد: این گازرسانی در قالب 16 روستا انجام شده که شامل روستاهای مقصود‌لوی علیا، مقصودلوی وسطی، مقصولوی سفلی، حاج حسین قشلاقی، نور محمد کندی سفلی، علیا و وسطی، قلیچ‌خان کندی، اسد قشلاقی یک، دو و سه، اسد کندی، باغشلو کندی، تربت‌کندی از توابع شهرستان پارس‌آباد با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 800 میلیون ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: ‌برای گازرسانی به این 14 روستا 43 کیلومتر شبکه، یک واحد ایستگاه TBS به ظرفیت 10 هزار متر‌مکعب بر ساعت و یک واحد ایستگاه CPS برای 784 خانوار اجرا شده است.

خدایی تصریح کرد:‌ گازرسانی به دو روستای قره‌گل به ظرفیت 157 خانوار با هزینه‌کرد 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اجرایی شده که برای عملیاتی شدن این پروژه 63 کیلومتر شبکه و 120 عدد انشعاب اجرا شده است.

این مسئول افزود:‌ در جنوب استان اردبیل در دو شهر خلخال و کوثر 74 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل ابراز داشت: گازرسانی به روستای هشی از توابع روستاهای شهرستان خلخال و کوثر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال و با زیر‌پوشش قراردادن 41 خانوار روستایی به بهره‌برداری رسید.

خدایی یادآور شد: برای گازرسانی به این روستا 7 کیلومتر شبکه و 44 عدد انشعاب ایجاد شده است.

وی از افتتاح پروژه گازرسانی به روستای الینکش از توابع شهرستان کوثر خبر داد و خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به این روستا 2 میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده که با افتتاح این پروژه 33 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در پایان سخنان خود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ برای گازرسانی به این روستا 7 کیلومتر شبکه و 54 عدد انشعاب اجرا شده است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول