اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور خبر داد

فروش ‌اموال دولتی ‌برای ‌طرح‌های مهر ماندگا‌ر و توجه به تولید با دستور احمدی‌نژاد‌

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: ‌اخیراً ‌به غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت ‌اجازه داده شده ‌تا 6 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های این وزارتخانه‌ها را برای توجه به تولید و رفع مشکلات صنعتی و تولیدی به فروش برساند.

فروش ‌اموال دولتی ‌برای ‌طرح‌های مهر ماندگا‌ر و توجه به تولید با دستور احمدی‌نژاد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل محمدرضا رحیمی عصر امروز در مراسم افتتاح بیش از 10هزار واحد مسکونی مسکن مهر استان مازندران به بیان بخشی از دستاوردهای دولت در بخش‌های مختلف پرداخت.

وی با بیان اینکه ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده است خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی برای تحت فشار قرار دادن ایران بحث و ابزار تحریم را مطرح کرده‌اند به طوری که در حال حاضر در بدترین شرایط تحریم قرار داریم.

معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: با توکل بر خدا و تلاش بیشتر امیدواریم بتوانیم از مشکلات پیش رو عبور کنیم.

معاون اول رئیس‌ جمهور اظهار داشت: تمام فشارها برای این است که اسلام و ایران را تحت فشار قرار دهند‌‌ ‌و امیدواریم ‌به لطف خدا، خون شهدا و آرمان‌های امام و رهبری بتوانیم مشکلات پیش رو را حل کنیم.

رحیمی با تأکید بر اینکه برای نخستین بار مدیریت جهانی توسط رئیس‌ جمهور عنوان شده است، خاطرنشان کرد: در اجلاس غیرمتعهدها گام اول متلاشی شدن آمریکا برداشته شد‌.

وی با اعلام اینکه بسیاری از برنامه‌های هفته دولت به بعد از اجلاس غیر متعهدها موکول شده است به بخشی از مشکلات بودجه‌ای و تنگناهای مالی اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌های کشور برای توسعه آماده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فروش نفت با تحریم اخیر به یک میلیون بشکه رسیده است یادآور شد: در حال حاضر بودجه مملکت از نفت و مالیات تأمین می‌شود.

رحیمی با اعلام اینکه باید وابستگی بودجه کشور را از نفت کم کنیم تصریح کرد: فروش نفت از 7 میلیون بشکه سال‌های قبل به 2 میلیون بشکه رسیده است.

معاون اول رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه طرح‌های مهر ماندگار نیز با کمبود بودجه مواجه است اضافه کرد: اخیراً رئیس‌جمهور دستور داده است برای تسریع در اجرای طرح‌های مهر ماندگار اموال دولتی در تهران به فروش برسد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به موقعیت و جایگاه مازندران اشاره کرد و افزود: جاده‌های مازندران مال تمام کشور است که باید نارسایی‌های آن برطرف شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امسال باید به متوسط توسعه آسفالت روستایی برسیم تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تلاش و کوشش بسیار جمهوری مستقر و پایدار خواهد بود.

رحیمی از 11 برابر شدن تولید علم در ایران به نسبت متوسط جهانی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های مهر ماندگار به 160هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

رحیمی یادآور شد: اخیراً نیز به غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اجازه داده شده است تا 6 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های این وزارتخانه‌ها را برای توجه به تولید و رفع مشکلات صنعتی و تولیدی به فروش برساند.

وی به موفقیت‌های ایران در زمینه مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت: برای هر 70متر مربع مسکن مهر یک شغل ثابت ایجاد می‌شود.

وی اعلام کرد: در بخش مسکن مهر کشور 2 میلیون و 220 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

معاون اول رئیس‌جمهور یادآور شد: به علت توسعه یافتن پروژه‌های مسکن مهر 120 رشته صنعتی مرتبط با مسکن نیز در کشور راه‌اندازی شده است.

رحیمی به برخی از سوءاستفاده‌‌کنندگان و ایجادکنندگان بازار سیاه در بخش مسکن اشاره کرد و افزود: با وجود بیش از 1.5 میلیون واحد مسکونی خالی عده‌ای می‌خواهند این واحدهای مسکونی را به قیمت خون بفروشند.

وی با اعلام اینکه گرانی مسکن در بسیاری از شهرهای کشور متوقف شده است یادآور شد: برخی از گرانی‌های مسکن وارداتی است.

رحیمی از صادرات 4 میلیارد دلار برق تولیدی ایران خبر داد و میزان صرفه‌جویی ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را نیز 10 میلیارد دلار برشمرد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول