اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

تکمیل سد سرابی تویسرکان 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: تکمیل طرح سد سرابی تویسرکان که جزو پروژه‌های مهر ماندگار لحاظ شده، 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تکمیل سد سرابی تویسرکان 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

حسن رضانیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار داشت: تکمیل سد مخزنی سرابی در منطقه گزندر تویسرکان نیازمند 18 میلیارد تومان اعتبار است.

وی گفت: سد سرابی با هدف تأمین آب شرب شهر تویسرکان به صورت پایدار و کنترل آب‌های سطحی شهرستان با ظرفیت 30 هزار متر مکعب در روز و 320 لیتر در ثانیه عملیات اجرایی آن در سال 82 آغاز شده است.

فرماندار شهرستان تویسرکان ادامه داد: این سد در 10 کیلومتری شرق تویسرکان با گنجایش 9.2 میلیون متر مکعب آب قابل تنظیم سالانه و 11.5 میلیون متر مکعب امسال در قالب طرح مهر ماندگار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بهر‌ه‌برداری از این طرح در صورت تأمین مبلغی به میزان 18 میلیارد تومان امکان‌پذیر است، گفت: از این مبلغ 13 میلیارد تومان تکمیل و ساخت سد و 5 میلیارد تومان بدهی پیمانکار سد مربوطه است.

رضانیا افزود: یکی از اقدامات بسیار ارزشمند دولت در راستای حرکت به سوی پیشرفت و توسعه کشور در بخش‌های مختلف تدبیر مدبرانه دولت در قالب طرحی به نام مهر ماندگار است که آن را امروز شاهد هستیم.

در ادامه این گفت‌و‌گو مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استان همدان پروژه‌‌های مهر ماندگار را دارای اهمیت خاصی دانست و افزود: منابع کافی در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در مدت باقیمانده در دولت دهم به اتمام می‌رسد.

محسن افروخته با اشاره به اینکه در استان همدان 32 طرح در قالب طرح مهر ماندگار تا پایان شهریور 92 به بهره‌برداری می‌رسد، تأکید کرد: طرح‌هایی که در برنامه مهر ماندگار گنجانده شده‌اند از لحاظ توان فنی و امکان تأمین مالی در قانون بودجه با اعتبار مشخص مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر اعتباری که در قانون بودجه اختصاص داده شده منابع دیگری نیز برای تکمیل این طرح‌ها مشخص شده که مختص پروژه مهر ماندگار است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استان همدان با اشاره به اینکه این طرح‌ها در جدول زمانبندی مشخص شده‌ای در قالب برنامه‌ای مدون و منسجم اجرایی می‌شوند، گفت: اگر مانعی برای این گونه طرح‌ها نظیر بودجه، مشکل با پیمانکار و یا مسئله فنی و یا نیاز به اصلاح بهره‌برداری باشد راهکار مشخص و کارشناسی شده‌ای تعبیه خواهد شد.

وی در پایان بازدید از طرح‌های ماندگار را برای رفع موانع احتمالی عنوان کرد و گفت: طرح‌های مهر ماندگار طرح‌های بلندمدتی هستند که در شهرستان‌های استان چون سد سرابی تویسرکان، کلان ملایر و تأمین آب شهرستان همدان بهار، لالجین، کبودراهنگ و صالح‌آباد از حوزه سد تالوار در قالب این برنامه تأمین می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول