اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

تصمیمات کارگروه کشاورزی باید مشکل کشاورزان را حل کند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: باید تصمیماتی که در کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان گرفته می‌شود بتواند بخشی از مشکلات بخش کشاورزی را حل کند.

تصمیمات کارگروه کشاورزی باید مشکل کشاورزان را حل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید ‌در یازدهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: کشاورزی محور توسعه استان است از این رو باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: توسعه متوازن بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال مهمترین هدف تشکیل کارگروه بخش کشاورزی استان است که در این راستا این جلسات باید به صورت مستمر برگزار شود.

*در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی حمایت از فارغ‌التحصیلان در اولویت است

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی حمایت از فارغ‌التحصیلان در اولویت است اما برای بهره‌مندی کشاورزان از این تسهیلات نیز باید اقدامات لازم انجام شود.

رشید بر تحول در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: مسئولان باید با هماهنگی و تلاش مضاعف سعی کنند در بخش کشاورزی موفقیت بیشتری حاصل شود.

وی حضور مدیران در جلسات کارگروه کشاورزی را مهم دانست و ادامه داد: در این جلسه با تمام مدیران مربوطه اتمام حجت می‌شود و از این پس هیچ مدیری نباید در جلسات کارگروه بخش کشاورزی غیبت داشته باشد و همچنین این جلسات در شهرستان‌ها نیز باید با حضور شخص مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی از مدیران خواست تا گزارش مفصل و کاملی از فعالیت کارگروه‌های بخش کشاورزی شهرستان‌ها در جلسه بعدی این کارگروه ارائه دهند.

*ارائه آموزش از سوی مروجان بخش کشاورزی ضروری است

رشید با تاکید بر ارائه آموزش از سوی مروجان کشاورزی برای استفاده از تسهیلات این بخش تصریح کرد: ظرفیت خراسان جنوبی در بخش کشاورزی بیشتر از اقدامات انجام شده است و در این راستا باید با کار کارشناسی نهایت استفاده را از ظرفیت‌های این بخش داشته باشیم.

وی خواستار ساماندهی آب‌های موجود در استان شد و گفت: استفاده از آبیاری تحت فشار و تکنولوژی‌های روز در بخش کشاورزی باید مورد توجه ویژه مسئولان بخش کشاورزی باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: استفاده از کشت جایگزین که منطبق با اقلیم منطقه باشد نیز باید در راستای افزایش بهره‌وری و بالا بردن منافع کشاورزان در استان مورد توجه کارشناسان بخش کشاورزی قرار گیرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول