اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو در حاشیه پایان حفاری بزرگ‌ترین تونل آبرسانی خاورمیانه:

طرح آبرسانی به قم آرزوی بزرگ مسئولان بود

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو گفت: طرح آبرسانی به قم پروژه بزرگی بود که همه مسئولان کشوری آرزوی تحقق آن را داشتند.

طرح آبرسانی به قم آرزوی بزرگ مسئولان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مجید نامجو امروز در حاشیه جشن پایان حفر بزرگ‌ترین تونل خاورمیانه در منطقه الیگودرز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح آبرسانی کار بزرگی در سطح خاورمیانه محسوب می‌شود چرا که در جلسات سال‌ گذشته جمع‌بندی شده بود که این کار نمی‌تواند صورت بگیرد ولی به دست متخصصین ایرانی پروژه‌های عمرانی این کار انجام شد.

وی با اشاره به زمان آغاز این طرح در سال 82 و پیچیدگی زیاد کار و وسعت ابعاد آن گفت: اکنون شاهد انتقال آب به قم هستیم و امیدواریم کارهای بعدی نیز انجام شود.

وزیر نیرو به مشخصات طرح اشاره کرد و گفت: این طرح دارای تونلی به طول 52 کیلومتر و خط انتقال 180 کیلومتر است که به نوبه خود پروژه بزرگی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان این نکته که با اجرای این طرح آب در سد ذخیره می‌شود افزود: این پروژه آرزوی بزرگ مسئولان بوده و با خارج شدن دستگاه حفاری و تکمیل طرح شاهد آن خواهیم بود که 180 میلیون متر مکعب آب خارج و ده شهر سیراب خواهند شد.

نامجو ابراز امیدواری کرد تا بهار سال آینده کارهای جزئی پروژه تکمیل شده و به سرانجام برسد.

به گفته وی سال گذشته با استفاده از این پروژه 85 میلیون مترمکعب آبرسانی شده که با بهره‌برداری کامل این طرح، 181 میلیون مترمکعب آب شرب به قم منتقل شده و به 10 شهر و 100 روستا آبرسانی می‌شود.

طرح آبرسانی از سرشاخه‌های دز به قم از جمله طرح‌های ماندگار دولت است که با هزینه‌ای بالغ بر 1100 میلیارد تومان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول