اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون توسعه و فن‌آوری رسانه ملی

چند‌ طرح کاربردی در مرکز سیمای خراسان‌رضوی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون توسعه و فن‌آوری رسانه ملی چهار طرح فنی در صدا و سیمای مرکز خراسان‌رضوی به بهره‌برداری رسید.

چند‌ طرح کاربردی در مرکز سیمای خراسان‌رضوی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی صدا و سیما خراسان‌رضوی، علی عسگری معاون توسعه و فن‌آوری سازمان در بازدید و افتتاح این طرح‌ها اظهار کرد: ساخت تجهیزات و اجرای طرح‌های کاربردی در صدا و سیمای مراکز استان‌ها نشان‌ دهنده توجه رسانه ملی به توسعه تجهیزات مدرن و حمایت از طرح‌های علمی است.

وی با اشاره به اهمیت حرکت دوربین در تصویربرداری گفت: خلق تصاویر زیبای هوایی، ارزان بودن دستگاه دوربین پرنده‌ای که در خراسان‌رضوی طراحی و ساخته شده، نسبت به نمونه‌های خارجی و ایمنی مناسب آن برای تصویر برداری هوایی از جمله ویژگی‌های این دستگاه پرنده است.

وی گفت: پس از تکمیل این طرح رسانه ملی از ساخت آن برای استفاده در دیگر مراکز کشور حمایت می‌کند.

معاون توسعه فناوری رسانه ملی درباره دیجیتالی شدن سیستم پخش در خراسان‌رضوی هم گفت: تلاش می‌شود تا سال آینده پخش در 90 درصد استان دیجیتالی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی نهاوندی مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی هم طراحی و ساخت دوربین پرنده‌، سیستم جدید انیمیشن‌سازی، بازسازی استودیو مجازی و طراحی و ساخت واحد سیار فول دیجیتال را از جمله پروژه‌هایی اعلام کرد که به دست کارشناسان و نیرو های فنی مرکز خراسان‌رضوی اجرا شده است.

وی هم‌چنین از توانمندی‌های این مرکز برای ساخت تجهیزات نوین فنی صدا و سیما خبر داد و گفت: دوربین پرنده با 300 میلیون ریال هزینه در مدت یک سال و نیم طراحی و ساخته شده و قادر است 500 متر از سطح زمین ارتفاع گرفته و با قابلیت کنترل از راه دور تا 15 دقیقه تصویربرداری هوایی انجام دهد.

وی گفت: این وسیله در تصویربرداری از راهپیمایی‌ها، مسابقات ورزشی و مستندسازی کاربرد فراوان دارد و از نمونه خارجی 100 میلیون تومان ارزان‌تر است.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول