اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از فازهای در دست اجرا محقق می‌شود

تولید روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نفت و گاز پارس از تولید روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی با بهره‌برداری از فازهای در دست اجرا خبر داد.

تولید روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: پارس جنوبی یکی از مهم‌ترین مناطق صنعتی و اقتصادی کشور محسوب می‌شود و نقش مهمی در توسعه، عمران و آبادانی ایران اسلامی ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: فعالیت‌های پارس جنوبی در افزایش سرانه کشور نقش مهمی دارد و بر اساس برآوردهای صورت گرفته بهره‌برداری از هر فاز پارس جنوبی درآمد سرانه کشور را یک درصد افزایش می‌دهد.

سوری بیان داشت: هم‌اکنون نزدیک به 68 هزار میلیارد تومان پروژه در پارس جنوبی در دست اجراست که نقش مهمی در گسترش صنعت نفت کشور دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روزانه 280 میلیون مترمکعب گاز ترش از 10 فاز پارس جنوبی تولید می‌شود که این رقم با بهره‌برداری از 19 فاز در دست اجرا به روزانه بیش از 800 میلیون مترمکعب خواهد رسید.

این مسئول اذعان داشت: ارزش محصولات تولیدی از هر فاز پارس جنوبی سالانه 8 میلیارد دلار است که اگر محصولات تولیدی فازهای پارس جنوبی را با بشکه‌های نفت معادل‌سازی کنیم، با فرض قیمت 50 دلار برای هر بشکه نفت، مجموع درآمدی که از تولیدات پارس جنوبی عاید کشور می‌شود، افزون بر 120 میلیارد دلار در سال است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به نقش حساس پارس جنوبی در افزایش سطح رفاه عمومی افزود: اگر هر بشکه نفت را 100 دلار محاسبه کنیم، درآمد حاصل از فازهای پارس جنوبی به 240 میلیارد دلار می‌رسد که تحقق این رقم می‌تواند رفاه عمومی را به طور چشمگیری افزایش دهد.

سوری با اشاره به جایگاه تاثیرگذار فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در سند چشم‌انداز صنعت نفت گفت: فاوا می‌تواند از طریق کاهش زمان و هزینه و افزایش کیفیت، مدیریت پروژه در پارس جنوبی را تحت تاثیر قرار دهد و اقدامات صورت گرفته در این عرصه قابل تحسین است.

سوری با اشاره به نقش حساس مبحث فناوری و اطلاعات در رشد و توسعه پارس جنوبی تاکید کرد: توجه ویژه به بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت نقش مهمی در تحقق این درصد رشد دارد.

وی به سرمایه‌گذاری 200 میلیارد دلاری شرکت ملی نفت ایران در برنامه پنجم اشاره و ابراز داشت: یکی از نیازهای تحقق این رقم سرمایه‌گذاری در صنعت است و دسترسی به اطلاعات درست و کافی است که بدون توجه به بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات تحقق این امر اندکی دور از ذهن است.

سوری عنوان کرد: توجه ویژه به فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند دستاوردهای خوبی را برای صنعت نفت به همراه داشته باشد از این رو توجه به این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول