اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

316 آموزشگاه مجری طرح مروج سلامت می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جاری طرح مروجین سلامت در 316 آموزشگاه در سطح این استان اجرا می‎شود.

316 آموزشگاه مجری طرح مروج سلامت می‎شود

احمد امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: طرح مروجین سلامت به منزله یک نظام ارتقای سلامت به شمار می‌رود که با مشارکت فعالانه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان طراحی شده است.

وی افزود: ارتقای بهره‌وری، توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و آموزش همسالانه از جمله اهداف اجرایی این طرح است که در آینده نزدیک منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن خواهد شد.

امینی با بیان اینکه این طرح در 316 آموزشگاه در سطح استان اجرا می‎شود، گفت: این طرح در 316 آموزشگاه با انجام ممیزی‌های بهداشتی و آموزشی در سطح کل استان اجرا می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش این استان را 49 هزار و 265 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد دانش‌آموز 27.4 درصد تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه طرح مروجین سلامت از سال 83 -82 آغاز به کار کرده است، گفت: در حال حاضر این طرح در مدارس روستایی و شهری این استان در حال اجراست.

امینی ادامه داد: این طرح در قالب برنامه‌های فوق برنامه اجرا می‎شود، به طوری که این آموزش‌ها در روزهای خاص و در مناسبت‌های مختلف از جمله سالروز پیشگیری از بیماری‌های خاص، روز هوای پاک در سطح آموزشگاه‌های استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برخی شاخص‌هایی که در سطح مدارس طرح مروج سلامت اجرا می‎شود، گفت: اجرای برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی در مدارس، سلامت محیط در مدرسه، بهبود تغذیه در مدرسه، ارتقای سلامت کارکنان و مشارکت در برنامه سلامت و شبکه داوطلبان دانش‌آموزان از جمله این شاخص‌‎ها محسوب می‎شود.

امینی تصریح کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند در ارتقای سلامت پیشگام باشد، بر همین اساس مشارکت سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان را می‌‎طلبد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول