اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مهرماه امسال

میانگین زمان انتظار 4 دقیقه در قطار شهری مشهد حفظ می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد از افزایش تعداد مسافران این وسیله حمل ‌و نقلی به بیش از 100 هزار نفر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: میانگین زمان انتظار 4 دقیقه در قطار شهری مشهد حفظ می‌شود.

میانگین زمان انتظار 4 دقیقه در قطار شهری مشهد حفظ می‌شود

مسعود بیژنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته 40 درصد از مسافران جابجا شده خط یک قطارشهری را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دادند که مطمئنا امسال تعداد افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر استفاده دانش‌آموزان از قطارشهری به جای سرویس‌های شخصی مدارس، عنوان کرد: قطارشهری از وسایل حمل و نقلی ایمن است که می‌تواند جایگزین سرویس مدارس شده و با شناختی که افراد از این وسیله یافته‌اند پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده کننده با آغاز سال تحصیلی جدید به بیش از 50 درصد کل مسافران افزایش یابد.

بیژنی با اشاره به جابجایی بیش از 95 هزار مسافر در روز توسط قطارشهری، اضافه کرد: در حال‌حاضر 12 رام قطار در خط یک سرویس‌دهی می‌کنند که ظرفیت جابجایی بیش از 120 هزار مسافر را دارند.

به گفته وی از آنجایی که در ایام تعطیلات تابستان با حذف تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان از تعداد مسافران قطارشهری زائران جایگزین این گروه شده بودند که با فرارسیدن مهر هم تعداد زائران استفاده کننده از قطارشهری به شدت کاهش خواهد یافت، مشکلی در جابجایی دانش‌آموزان و دانشجویان رخ نخواهد داد.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون 20 الی 30 درصد ظرفیت رام‌های خط یک قطار شهری خالی است که اگر تعداد مسافران بعد از مهر ماه به بیش از 120 هزار نفر افزایش یابد یا تعداد قطار‌ها اضافه می‌شود و یا حد زمانی کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: از مهر ماه با وجود ورود تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان میانگین زمان انتظار 4 دقیقه در قطار شهری حفظ می‌شود.

به گفته بیژنی میانگین زمان انتظار بیان کننده مدت زمانی است که مسافر به ایستگاه می‌رسد در حالی‌که چند دقیقه‌ای از حرکت قطار قبلی گذشته و چند دقیقه به ورود قطار بعدی باقی مانده است.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول