اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز

وزیر ارشاد از نمایشگاه فروش آثار هنری در اهواز بازدید کرد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جمعی از مسئولان استان خوزستان از نمایشگاه فروش آثار هنری در موزه هنرهای معاصر اهواز بازدید کرد.

وزیر ارشاد از نمایشگاه فروش آثار هنری در اهواز بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در خلال این بازدید که حسینی وزیر ارشاد را مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاون استاندار، فرماندار اهواز و جمعی دیگر از مسئولان استان خوزستان همراهی می‌کردند، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان توضیحاتی در خصوص دومین نمایشگاه فروش آثار هنری ارائه داد.

دومین نمایشگاه فروش آثار هنری خوزستان شامل 259 اثر از هنرمندان استان در رشته‌های حجم، نقاشی، نقاشیخط، گرافیک، خوشنویسی و تذهیب است که از اوایل شهریورماه در موزه هنرهای معاصر برپا شده است.

نخستین نمایشگاه فروش آثار هنری استان در خرداد ماه 89 و در رشته نقاشی برگزار شده بود.

براساس قانون خرید آثار هنری از سوی مؤسسات دولتی، همه دستگاه‌ها و مؤسسات متعلق به قوای سه‌گانه موظفند حداقل یک‌ دهم درصد از اعتبارات عمرانی ساختمانی خود را به منظور رعایت هر چه بهتر معماری اسلامی در ساختمان‌ها و انتقال پیام‌های فرهنگی و معنوی به خرید آثار هنری منقول و غیرمنقول اختصاص دهند.

تصویب قانون خرید آثار هنری در بودجه سال 90 توسط مجلس شورای اسلامی، خبر خوشی برای جامعه هنری کشور به ویژه هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی بود، چرا که براساس این مصوبه مجلس، بعد از گذشت هفت سال، سرانجام قانون خرید آثار هنری، شکل اجرایی به خود گرفت و به این موضوع بحث‌برانگیز، مهم و تکراری که سال‌هاست ذهن جامعه هنرهای تجسمی را به خود مشغول کرده است پایان داد.

حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر خود به خوزستان ساعتی دیگر فرهنگسرای ثامن الائمه در روستای‌ام الطمیر را افتتاح خواهد کرد. افتتاح فرهنگسرا در شهر جدید شیرین شهر، سخنرانی در مصلی نماز جمعه اهواز از دیگر برنامه‌های وی در این سفر خواهد بود. وزیر ارشاد عصر امروز برای افتتاح جشنواره رضوی در شلمچه حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول