اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال آینده

طرح آبرسانی مجتمع اوره بهره‌برداری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، طرح آبرسانی مجتمع اوره سال آینده بهره‌برداری می‎شود.

طرح آبرسانی مجتمع اوره بهره‌برداری می‎شود

قاسم‌علی خدابخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به کمبود شدید آب چشمه زیتی، قنات قلعه مدرسه و چاه گودسر آب این منابع جوابگوی نیاز تعدادی از خانوارهای ساکن در روستاهای آن منطقه نبوده، برهمین اساس روزانه 50 هزار لیتر آب از روستای منج توسط دو دستگاه تانکر آبرسانی سیار با عبور از گردنه صعب‌العبور چارطاق به درب منازل روستائیان منطقه اوره تحویل داده می‌شود.

وی افزود: اجرای این عملیات ماهیانه بیش از 100 میلیون ریال برای شرکت آبفار هزینه در بر دارد.

خدابخشی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان شرکت آبفار در شهرستان‌های مختلف این استان، افزود: به زودی با توجه ویژه استاندار اعتبار 20 میلیارد ریالی برآورد شده برای این طرح آبرسانی را تأمین خواهیم کرد تا در اسرع وقت شاهد دستیابی روستائیان منطقه اوره به آب آشامیدنی پایدار باشیم.

مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به کم آبی شدید در منطقه اوره بر اثر خشکسالی چند ساله اخیر طرح انتقال آب آشامیدنی روستاهای منطقه اوره از چشمه منج شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز امیدواریم در سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

خدابخشی بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد و گفت: امروزه نقش و اهمیت آب به عنوان حیاتی‌ترین عنصر در تداوم حیات جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست یا به عبارت دیگر هیچ یک از فعالیت‌های انسانی بدون در نظر گرفتن این مایه کمیاب و ارزشمند امکان‌پذیر نخواهد بود به گونه‌ای که ادامه زندگی متضمن وجود آب است.

وی ادامه داد: بیشترین مشکل کم آبی در روستاهای شهرستان لردگان است برهمین اساس لازم است تا تما‌م روستائیان نیز مصرف آب خود را مدیریت کنند و علاوه بر رعایت الگوی مصرف آب و تلاش در راستای اصلاح الگوی مصرف آب خود در فصل تابستان صرفه‌جویی را نیز مدنظر داشته باشند.

خدابخشی تصریح کرد: این در حالی‌ست که با صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توان علاوه بر اینکه همیشه آب در دسترس داشته باشیم، دیگران را نیز از این مایه حیات بهره‌مند کنیم.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول