اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

بقعه متبرکه امامزاده شیخ شبان بازسازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از پایان عملیات بازسازی و مرمت بقعه متبرکه سید بهاء الدین محمد(ع) شیخ شبان در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

بقعه متبرکه امامزاده شیخ شبان بازسازی شد

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: مراحل اجرایی مرمت بقعه متبرکه امامزاده سید بهاء الدین محمد(ع) شیخ شبان با اجرای سبک‌سازی بام‌ها، مرمت طاق‌ها، گنبد، ستون‌های آسیب دیده و نازک‌کاری بدنه، حذف اندودهای الحاقی شبستان زمستانه، بندکشی دیوارها به پایان رسید.

وی بر ضرورت بازسازی بقاع متبرکه این استان تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون امامزادگان و بقاع متبرکه این استان در شرایطی قرار گرفته‌اند که اگر اقدام اصولی در بازسازی آن‌ها صورت نگیرد در آینده نزدیک بسیاری از آن‌ها تخریب می‌شوند.

طباطبایی ابراز کرد: بر همین اساس مردم می‌توانند با تقبل بخشی از هزینه‌های بازسازی اماکن و بقاع متبرکه استان اداره اوقاف و امور خیریه را در حفظ این اماکن یاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کثرت وجود مساجد، اماکن متبرکه و امامزاده‎ها در کشور نیز به ظرفیتی در راستای توسعه این صنعت مبدل شده است، گفت: گره خوردگی مذهب و تعالیم دینی با اندیشه و زندگی ایرانی سبب شده که از دیرباز بقاع متبرکه مورد توجه مردم متدین ایران زمین و یکی از دلایل اقبال گردشگری مذهبی در ایران باشد.

وی با اشاره به بقعه متبرکه امامزاده سید محمد شیخ شبان، خاطرنشان کرد: با وجود استقبال گسترده زوار در فصل‎های گردشگرپذیر متأسفانه هر ساله شاهد ایجاد ترافیک سنگین و بروز برخی تصادفات بودیم که با اجرای طرح بازسازی این مشکل نیز برطرف شد.

طباطبایی توجه به نیازهای گردشگری در منطقه را لازم و ضروری برشمرد و گفت: ایجاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری مذهبی همچون ساماندهی و ساخت اماکن اقامتی و زائرسرا، دسترسی به راه و حمل و نقل مناسب و برنامه‎های فرهنگی در راستای معرفی این بقاع متبرکه نیازمند تدوین برنامه بلند مدتی است که جز با همت و تعامل سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول