اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طنین مقاومت در ارومیه

حاشیه‌نگاری فارس از همایش «حمایت از انقلاب مردم و دولت سوریه»

خبرگزاری فارس: در سالن سرود ملی جمهوری عربی سوریه پخش و مورد تشویق قاطع مردم و مسئولان قرار گرفت به طوری که مردم به مدت چند دقیقه با تشویقات خود و سردادن شعارهای مختلف حمایت از مقاومت سوریه را فریاد می‌زدند.

حاشیه‌نگاری فارس از همایش «حمایت از انقلاب مردم و دولت سوریه»

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، همایش عمومی حمایت از مقاومت مردم و دولت سوریه با حضور سفیر سوریه در ایران، نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار آذربایجان‌غربی، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین اقشار مختلف مردم، در سالن 2 هزار نفری شهید باکری ارومیه برگزار شد و عصر دیروز به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن کریم توسط مهدی کاتب و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، بر خلاف انتظار مردم حاضر در سالن سرود ملی جمهوری عربی سوریه پخش و مورد تشویق قاطع مردم و مسئولان قرار گرفت به طوری که مردم به مدت چند دقیقه با تشویقات خود و سردادن شعارهای مختلف حمایت از مقاومت سوریه را فریاد می‌زدند.

طنین صدای حاضران در سالن که فریادگر ندای «الموت الامریکا»، «الموت الاسرائیل»، «نحن حزب الله و نحن الغالبون» تا حدی ادامه‌دار بود که مجری برنامه چندین بار مجبور به درخواست از مردم برای رعایت سکوت سالن شد و به این ترتیب آرامش سالن به حالت عادی بازگشت.

پس از انجام مقدمات برگزاری مراسم، وحید جلال‌زاده استاندار آذربایجان‌غربی به عنوان میزبان برنامه برای خیرمقدم گویی به حضار بر روی سن حاضر شد.

جلال‌زاده در سخنانش با تقدیر از مردم حاضر در برنامه به دلیل حمایت از مقاومت مردم و دولت سوریه و همچنین اعلام انزجار از حرکت موهن به پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: ملت ایران اسلامی و به ویژه مردم غیور آذربایجان‌غربی در تمام مباحث معنوی و اعتقادی دوشادوش سایر ملت‌های مسلمان جهان حرکت کرده و حمایت قاطع خود از مقاومت‌های اسلامی در سراسر جهان را اعلام می‌دارند.

وی افزود: آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از استان‌های مهم ایران اسلامی برخوردار از مردمانی مجاهد، سلحشور و پشتیبان ولایت مطلقه فقیه است که در طول 33 سال انقلاب اسلامی در برابر هرگونه تهاجمات و تهدیدات دشمنان نظام اسلامی ایستادگی کرده و هم‌اکنون پذیرای سفیر کشوری شده‌اند که مردم و دولت آن درگیر مسائل داخلی برگرفته از نگاه نامحرمان به آن کشور هستند.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از تمام خیزش‌های اسلامی در سراسر جهان عنوان کرد: ایران اسلامی مفتخر به دفاع از تمام ملل آزاده و آزادیخواه جهان بوده و خود را ملزم به رعایت حقوق این دولت‌ها می‌داند.

جلال‌زاده در پایان تصریح کرد: ریخته‌شدن خون پاک مردم سوریه به دست ناپاک آمریکا و مزدوران صهیونیسم بین‌الملل نشانگر اوج نفرت و زبونی دشمنان در برابر اسلام و دولت‌های اسلامی است بنابراین باید این مقاومت تا جایی ادامه یابد که پرچم اسلام در جای جای سوریه به اهتزاز درآمده و نماد مقاومت مردمی باشد.

با پایان یافتن سخنان استاندار آذربایجان‌غربی، جمعیت حاضر در سالن مجددا با فریادهای «لبیک یا حسین» و «لبیک یا رسول الله» سالن را آکنده از حس مقاومت کردند تا مجری برنامه بار دیگر مردم را به حفظ سکوت و نظم سالن فرا خواند.

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران سخنران بعدی این همایش بود که به دلیل حضور سفیر سوریه در ایران دعوت مقامات استانی آذربایجان‌غربی را قبول کرده و در این همایش حضور یافته بود.

رحیمیان در این سخنان اشاره‌ای به خاطرات سفر خود به کشور سوریه داشت و بیان کرد: مردم سوریه انقلاب اسلامی ایران را انقلاب خود می‌دانند و به مناسبت فرارسیدن انقلاب اسلامی ایران جشن‌های خیابانی برگزار می‌کنند، ملت ایران اسلامی نیز به زودی جشن‌های خود را به مناسبت آزادی و پیروزی کامل دولت و مردم سوریه در برابر مزدوران آمریکا و اسرائیل برگزار می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: حمایت‌های ملت و دولت سوریه از ایران اسلامی امری است که قابل فراموشی نبوده و به همین دلیل در حال حاضر نیز مردم و دولت ایران خود را موظف و مکلف به حمایت از این انقلاب می‌دانند.

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیه شریفه «و رفعنا لک ذکرک ...» گفت: افزایش چندین برابری چاپ قرآن کریم در آمریکا و کشورهای غربی بیانگر این امر است که در حال حاضر اسلام به عنوان دین حق دارای بیشترین طرفدار بوده و دشمنان مسلمانان نیز به این دلیل عصبانیت خود را با حمله به کشورهای اسلامی نشان می‌دهند.

رحیمیان جنایت‌های فعلی در کشورهای مختلف را در چارچوب تهاجمات فرهنگی دانست و اظهار داشت: برپایی جنگ‌های داخلی و به راه انداختن فتنه‌های مختلف یکی از راه‌های اساسی برای براندازی نظام است و دولت‌های غربی نیز با این اقدام خود درصدد براندازی دولت و حکومت اسلامی در کشورها و کشاندن این دولت‌ها به سوی خود هستند اما مردم مسلمان اجازه هیچ گونه تعدی به خاک خود را به مزدوران نمی‌دهند.

پس از این سخنان نوبت به اجرای قطعه عربی – فارسی توسط گروه مدیحه‌سرایی رایة‌الهدی رسید که در حمایت از مقاومت سوریه سروده شده بود و مورد تشویق حضار در سالن و سفیر سوریه قرار گرفت.

با دعوت مجری برنامه از حامد الحسن سفیر جمهوری عربی سوریه در جمهوری اسلامی ایران برای سخنرانی، بار دیگر صدای تکبیرها و ندای پیروزی مردم سوریه فضای سالن را آکنده از احساسات مردم کرد.

حامد الحسن که تحت تاثیر احساسات مردم سخن می‌گفت، ابتدا تقدیر مفصلی از مردم استان و به ویژه ارومیه کرد و ابراز داشت: حضور در جمع مردم انقلابی و غیور ارومیه انرژی مضاعفی به من داده و به این دلیل باید از مردم و مسئولان استانی و شهرستانی تقدیر و تشکر به عمل آورم.

وی با قدردانی از ابراز احساسات مردم نسبت به انقلاب سوریه گفت: زمانی که متوجه برافراشته شدن پرچم سوریه در دستان مردم غیور ارومیه شدم به خود بالیدم که در این شهر حضور یافته و خود را در میان مردم انقلابی ایران اسلامی قرار داده‌ام.

سفیر سوریه در ایران در ادامه سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر در این کشور تاکید کرد: تمام این اتفاقات زیر نظر آمریکا و دولت‌های غربی انجام می‌شود و تنها دلیل برگزاری چنین شورش‌هایی نیز می‌تواند این باشد که مردم و دولت سوریه را ضمن جداکردن از قرآن و اسلام به سوی کفر و الحاد بکشند اما هیچ گاه به رویای پوچ خود دست نخواهند یافت.

حامد الحسن اراده مردم را مهمترین رمز ماندگاری دولت سوریه دانست و خاطرنشان کرد: دولت در پناه مردم به وجود آمده و به امید همین مقاومت مردمی نیز تا پایان وجود خواهد داشت تا دشمنان نظام اسلامی دریابند که طبق وعده الهی اسلام تنها دین ماندگار در جهان است.

سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران در پایان اظهار داشت: هدف دشمنان اسلام از ایجاد ناامنی در کشورهای مختلف و همچنین ساخت فیلم موهن به پیامبر اکرم(ص) تحریف آیات و روایات اسلامی است و در این راه شکست مفتضحانه‌ای خواهند خورد.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از تصاویر برگزیده مقاومت مردمی در سوریه ترتیب داده شده بود که حاضران در سالن از این نمایشگاه نیز بازدید به عمل آوردند.

همچنین در خروجی محل برگزاری همایش طومار حمایت مردم ایران اسلامی و آذربایجان‌غربی از مقاومت مردم و دولت سوریه به امضای مسئولان استانی و همچنین مردم رسید.

-----------------------------

گزارش از سجاد امیرکردلر

-----------------------------

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول