اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تحصیلی

لقمه‌های سالم بین دانش‌آموزان اصفهانی توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش استان در نظر دارد از ابتدای سال تحصیلی لقمه‌های سالم را هفته‌ای سه روز در مدارس توزیع کند.

لقمه‌های سالم بین دانش‌آموزان اصفهانی توزیع می‌شود

سعید باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سلامت و تغذیه سالم دانش‌آموزان در سه دوره تحصیلی باید ساماندهی شود، اظهار کرد: اجرای طرح توزیع لقمه‌های سالم در مدارس و جلوگیری از توزیع مواد غذایی غیرمجاز در مدارس راهکاری برای تحقق این هدف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آموزش و  پرورش به بحث تغذیه سالم بوفه‌های مدارس تأکید دارد و توزیع لقمه‌های سالم و میان وعده‌های غذایی سالم در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار دارد.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش استان با هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها در نظر دارد که از ابتدای سال تحصیلی آتی لقمه‌های سالم را هفته‌ای سه روز در مدارس و در میان دانش‌آموزان توزیع کند.

وی لقمه‌های سالم را سبب رشد فکری، جسمی، ذهنی و تقویت توانایی‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف دانست و ادامه داد: نان و کوکو سیب‌زمینی، سالاد سیب‌زمینی با مرغ و سبزیجات، نان و پنیر و گردو، نان و کوکو سبزی، نان و کره و مربا، نان و کره و حلواشکری و نان و فیله مرغ به عنوان لقمه‌های سالم به شمار می‌رود.

باقری با بیان اینکه از سال تحصیلی آتی لقمه‌های سالم در روز‌های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در میان دانش‌آموزان استان در سه دوره تحصیلی توزیع می‌شود، تاکید کرد: توزیع این لقمه‌ها در میان دانش‌آموزان اختیاری است و در حال حاضر به والدین دانش‌آموزان پیشنهاد شده که یا خودشان این لقمه‌ها را برای فرزندانشان آماده کنند و یا این لقمه‌ها را از بوفه مدارس تهیه کنند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول