اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 15 مهرماه

خطوط لوله گاز غیر استاندارد در مسجدسلیمان جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: شهر مسجدسلیمان تا سبز شدن و کاهش یکی از آلاینده‌های زیست محیطی تنها چند روز بیشتر فاصله ندارد چرا که قرار است خطوط لوله گاز غیراستاندارد این شهر نفتی جمع‌آوری شود.

خطوط لوله گاز غیر استاندارد در مسجدسلیمان جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان،‌ با اتمام عملیات گازرسانی و شبکه‌گذاری در تمام مناطق و محلات شهر مسجدسلیمان توسط شرکت گاز خوزستان و بهره‌مندی این مناطق از این نعمت گرانقدر، شبکه گاز غیر استاندارد قدیمی طی روزهای آینده به طور کامل برچیده می‌شود.

بر اساس این گزارش، با هماهنگی فرمانداری مسجدسلیمان، شرکت گاز خوزستان و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از 15 مهر ماه شبکه توزیع گاز قدیمی و غیر استاندارد در تمام مناطق این شهر جمع‌آوری می‌شود.

با هماهنگی‌های انجام شده و طی پیام‌های متعددی که در این زمینه اطلاع رسانی شده به شهروندان واقع در محلاتی که هنوز از گاز قدیمی استفاده می‌کنند مهلت داده شده تا قبل از جمع‌آوری شبکه قدیمی با مراجعه به اداره گاز مسجدسلیمان نسبت به دریافت اشتراک گاز تصفیه شده شهری اقدام نمایند.

به دلیل اجرای غیر اصولی و شبکه‌گذاری غیر استاندارد و روکار توسط افراد غیر متخصص و استفاده از گاز تصفیه نشده توسط شهروندان و شکستگی‌های متعدد ناشی از روکار بودن شبکه، مقدار زیادی از این گاز وارد هوای منطقه شده و مسمومیت‌ها و حساسیت‌هایی برای افراد به وجود آمده است.

از سوی دیگر، وجود ذرات آلاینده در این گاز موجب خرابی و فرسایش سریع وسایل و لوازم الکتریکی و الکترونیکی شهروندان شده و باعث می‌شود اقتصاد شهرستان و حتی کشور بابت هزینه تعمیرات این قبیل وسایل متحمل ضرر و زیان هنگفتی شود که با اتمام شبکه‌گذاری گاز استاندارد و تصفیه شده و جمع‌آوری شبکه غیر اصولی قدیم، این معضل قدیمی برای همیشه در این شهر ریشه‌کن خواهد شد.

انتهای پیام/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول