اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت:

ترویج بصیرت جنگ نرم را ناکارآمد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت گفت: ترویج بصیرت و معرفت اسلامی و سیره عملی اهل‌بیت (ع) جنگ نرم علیه انقلاب را ناکارآمد می‌کند.

ترویج بصیرت جنگ نرم را ناکارآمد می‌کند

رضا ثقتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به حضور جوانان در جشن‌های زیر سایه خورشید اظهار کرد: حضور جوانان در برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید از ویژگی‌های ممتاز این حرکت فرهنگی است زیرا هر جا گام‌های استوار جوانان باشد آن مجلس و محفل آکنده از شور، شعور، هیجان و نشاط می‌شود.

وی نوآوری، ابتکار و خلاقیت را از دستاوردهای حضور جوانان در چنین جلسات بزرگی دانست و تصریح کرد: آمیخته شدن فضای غبارآلود زندگی شهری با عطر روح نواز شمیم رضوی نشاط معنوی را به همراه دارد.

به گفته این مسئول، جشن‌ها و اجتماعات بزرگی که به نام ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) برگزار می‌شود در واقع تذکر و تلنگری بر جان و روح آدمی است که بیندیشد چه کسی و از کجا آمده و هدف از خلقت او چه بوده است.

ثقتی ادامه داد: از آنجا که انقلاب اسلامی و معنوی و در مسیر خط پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) است، هر قدر سیره آنها، تفکر و بینش و روش زندگی آن بزرگواران که جزو برنامه‌های این جشن‌هاست، بازگو شود انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند آن تقویت شده و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت بقیة‌الله بهتر و بیشتر مهیا می‌شود.

وی به برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در چهار کشور جهان اشاره کرد و گفت: رویکرد بین‌المللی این جشن‌ها از ممتازترین ایده‌های بانیان در اجرای این جشنواره بزرگ بوده که به نوعی یکی از رسالت‌های بزرگ امام راحل در صدور آرمان‌های انقلاب و اسلام به اقصی نقاط جهان محسوب می‌شود.

ثقتی با تاُکید بر استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در این جشن‌ها خاطرنشان کرد: فضای مجازی به دلیل ازدیاد مخاطبان و گستردگی حوزه جغرافیایی آن بهترین فضا برای گسترش و ترویج فرهنگ رضوی و اهداف این جشن‌هاست و هر قدر بیشتر از این فضاها بهره‌مند شویم می‌تواند ما را در انتقال فرهنگ ناب محمدی (ص) کمک کند.

وی به تاثیرگذاری جشن‌های زیر سایه خورشید در مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و افزود: جنگ نرم جنگ علیه عقاید، تفکر، بینش و اعتقادات اسلامی و انقلابی ماست و جشن‌های زیر سایه خورشید که با هدف ارتقا و رشد معرفت، بصیرت، امام شناسی تقویت روحیه ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری برگزار می‌شود نقش مستقیم در این عرصه دارد بنابراین هر قدر ترویج بصیرت و معرفت اسلامی و سیره عملی اهل‌بیت گستردگی بیشتری داشته باشد جنگ نرم علیه انقلاب ناکارآمد می‌شود.

عضو مجمع هیئت‌های مذهبی رشت با بیان اینکه باید برنامه‌های ویژه دانشجویان در طراحی و برنامه‌ریزی این جشن‌ها به صورت تخصص داشته باشیم، یادآور شد: می‌توان از دانشجویان به ویژه دانشجویان رشته‌های هنر، معارف و .... به عنوان اجزای اجرایی و برنامه‌ریزی کار استفاده و جشن‌ها را در دانشگاه‌ها و محافل دانشجویی برگزار کرد.

وی توجه به ظرفیت‌ها و نکات کوچک اما پر تدبیر تفکر دانشجویی را در انتقال فرهنگ رضوی مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول