اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد عنوان کرد

تایید صورت‌های مالی شهرداری مشهد از سوی حسابرسان مستقل

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: صورت‌های مالی شهرداری در چند سال اخیر بدون هیچ‌گونه تخلف و تحریفی به تایید حسابرسان مستقل رسیده است.

تایید صورت‌های مالی شهرداری مشهد از سوی حسابرسان مستقل

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید محمد پژمان در مراسم تودیع و معارفه مدیر حراست شهرداری مشهد که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اگر از بصیرت و آگاهی کافی در انجام امور برخوردار نباشیم، یا کار به سختی انجام می‌شود یا امور به سامان نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه نباید از نظارت‌های عمومی در انجام کارها غفلت ورزید، خاطرنشان کرد: انسان‌ها در هر سطح و شرایطی که باشند، به دلیل وجود برخی تمایلات و قوای نفسانی در معرض خطا و لغزش قرار دارند؛ از همین رو انسان‌ها با هر درجه از توانمندی نمی‌توانند ادعا کنند در معرض آسیب و خطا نیستند.

شهردار مشهد گفت: البته هر کسی که از توانمندی بیشتری برخوردار باشد می‌تواند در برابر لغزش‌ها مقاومت کرده و از خطا بپرهیزد.

پژمان با تاکید بر ضرورت نظارت و کنترل بر زندگی انسان خاطرنشان کرد: گاه ممکن است خطا و لغزش در اثر کمی اطلاعات باشد و گاه نیز اطلاعات غلط و یا غفلتی ناخواسته سبب می‌شود انسان به ورطه اشتباهات نفسانی بیفتد.

وی گفت: انسان در صورتی‌که از آگاهی لازم برخوردار نباشد و بصیرت به امور را با خود همراه نداشته باشد نمی‌تواند تحلیل درستی از اتفاقات داشته باشد.

شهردار مشهد اضافه کرد: اصل نظارت و کنترل نیز در نظامات علمی نیز مورد تایید است و بر این اساس پس از طی پروسه‌ای برنامه‌ریزی شده، در نهایت باید به نتیجه‌ای مشخص دست یافت.

پژمان با تاکید بر ضرورت اصولی در نظامات فردی، اجتماعی، اداری و ... برای موفقیت در امور و به سرانجام رسیدن کارها گفت: لزوم شفافیت در کارها و روشن ساختن مقصد و هدف از مهم‌ترین الزامات در تحقق این مهم است.

وی با بیان اینکه عدم رعایت این اصل سبب می‌شود اختلاف در عمل و تفاوت در برداشت‌ها از یک موضوع پدید آید، خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات مرتبط با امور باید مورد توجه قرار گیرد و ساز وکار مشخصی برای جلوگیری از تداخل در امور تدوین شود؛ چرا که برنامه‌ریزی‌ها را بدون وجود ساز و کاری مشخص نمی‌توان پیش برد.

شهردار مشهد کلیدی‌ترین بحث را در دستیابی به موفقیت در امور، توجه به اصل نیروی انسانی عنوان و گفت: باید از انسان‌های آگاه، سالم و توانمند برای دستیابی به مقاصد بهره بگیریم.

پژمان افزود: شاید انسان‌های توانمند بتوانند ضعف در قوانین را با کفایت مدیریتی خود پوشش دهند اما قطعا انسان‌های ضعیف و دون مایه بهترین قوانین را نیز ضایع کرده و موجب تباهی بخش تحت پوشش خود می‌شوند.

وی اضافه کرد: مدیران مکلف‌اند در هر سطحی از کار و فعالیت به این مورد توجه کنند تا به خروجی مناسبی دست یابند.

شهردار مشهد مسئولیت پاسخگویی بر اعمال و رفتار هر انسانی را مستقیما متوجه همان شخص دانست و افزود: از آنجایی که شخص بر نیات خود آگاه است و بر اهداف خود در انجام امور اشراف دارد باید مسوول پاسخگویی به اموری که از او سر می‌زند باشد.

پژمان اظهار کرد: توجه به این اصول در دستگاه‌هایی که با مردم به صورت مستقیم در ارتباط است از حساسیت بیشتری برخوردار است چرا که همواره کثرت یک عمل و ارتباط با مردم احتمال اشتباه و اشکال را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برخورد کرد که اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی مورد تاکید و توجه در انجام هر امری قرار گیرد تا از رهگذر این اعتماد عمومی بتوان اهداف متعالی را دنبال نمود.

شهردار مشهد با بیان اینکه نبود اعتماد به معنی نبود شناخت دو طرفه بین مردم و مسئولان است، گفت: اگر دستگاهی بتواند اعتماد مردم را جلب کند در دستیابی به موفقیت‌ اثرگذار است در غیر این صورت کامیابی چندانی در دستیابی به اهداف خود نخواهد داشت.

پژمان با تاکید بر ضرورت توجه به رعایت دیگر اصول مهمی همچون دقت، سلامت و تعظیم و تکریم ارباب رجوع بیان کرد: توجه به رضایت و رفاه مردم خیرخواهی برای آن‌ها و پرهیز از تبعیض و رعایت اصل انصاف باید به عنوان اصلی غیرقابل انکار سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی تبادل تجربیات را بین بخش‌های مختلف دلیل اصلی انتقال و جابه‌جایی مدیران عنوان کرد و گفت: برای اینکه تجارب افراد در جایگاهی که سال‌ها در آن فعالیت کرده از بین نرود و دچار سکون نگردد، ضروری است در دیگر بخش‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

در پایان جلسه مدیر جدید حراست شهرداری مشهد با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران و الگوگیری سایر انقلاب‌های منطقه و بلکه جهان از آن گفت: نه تنها پیروزی مردم ما در برابر استکبار به الگوی بی‌بدیلی در عرصه منطقه‌ای و جهانی مبدل شده است بلکه ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم‌ها نیز این تهدید را به فرصت بزرگی برای مردم این کشور در سطح جهانی مبدل کرده است.

وی بر خدمت‌رسانی به مردم به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌‌ترین رویکردهای خود تاکید کرد و گفت: در این راستا تلاش می‌شود رضایتمندی مردم جلب شده تا بدین‌وسیله رضای خداوند متعال نیز تامین شود.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول