اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خبر داد

90 درصد آب لرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

90 درصد آب لرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای لرستان، علی امید سیفی گفت: وزارت نیرو بحث محیط زیست را در استان‌ها به صورت جدی و اولویت دار دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اظهار کرد: با توجه به 10 سال خشکسالی و نقصان 70 درصد از منابع آب استان و تغییر اقلیم بارندگی استان و خشک شدن 20 هزار هکتار باغ در استان می‌طلبد که مدیریت یکپارچه بین دستگاه‌های مرتبط و همدلی و همکاری در این زمینه تنها راه برون رفت استان از این وضعیت است.

سیفی تصریح کرد: ادوات پایش لحظه‌ای در ایستگاه‌های هیدرومتری نصب شده که می‌تواند حفظ منابع آب از لحاظ دبی و آلودگی و حوادث پیش بینی نشده را رصد کند.

این مقام مسئول گفت: لرستان در بی‌‌سابقه‌ترین خشکسالی 50 ساله گذشته قرار دارد که این مشکل باعث تحت‌الشعاع قرار گرفتن تمام فعالیت‌ها شده است.

وی افزود: دو بحث در اولویت کار مشترک قرار گرفته، یکی حفاظت کمی از منابع آب و دیگری بحث مبارزه با آلودگی منابع آب است که در نهایت پیگیر برقراری توازن بین نیازهای انسان و نیازهای طبیعت هستیم.

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول