اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد عضو شورای شهر ابرکوه از سیمای استان یزد:

صدا و سیمای یزد به مراسم 17 آبان ابرکوه بی‌توجهی کرده است

خبرگزاری فارس: عضو شورای فرهنگ عمومی ابرکوه از عملکرد صدا و سیمای استان یزد به خاطر عدم پوشش مناسب خبری و بی‌توجهی نسبت به برنامه‌های سالروز ورود امام رضا (ع) به ابرکوه در 17 آبان انتقاد کرد.

صدا و سیمای یزد به مراسم 17 آبان ابرکوه بی‌توجهی کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمدرضا ربانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه اظهار داشت: 17 آبان‌ماه، سالروز ورود امام هشتم به ابرکوه که اکنون به عنوان یک الگوی کشوری مطرح شده همواره از شبکه‌های کشوری مورد توجه است اما صدا و سیمای مرکز یزد همواره نسبت به پوشش برنامه‌های آن بی‌توجه بوده است.

وی عنوان کرد: گلایه ما عدم پخش مناسب مراسم 17 آبان سالروز ورود امام رضا(ع) به ابرکوه است که به تازگی ظرف دو سال گذشته و به صورتی بسیار محدود در صدا و سیمای استان یزد به آن پرداخته می‌شود.

ربانی خاطرنشان کرد: استان یزد بیشترین قدمگاه را در مسیر حرکت امام رضا (ع) در سفر ایشان از مدینه به مرو داشته است و این مسئله بر ضرورت توجه بیشتر صدا و سیمای یزد به این مسئله می‌افزاید.

وی که از خبرنگاران پیشکسوت شهرستان ابرکوه است با اشاره به اینکه نخستین حرکت فرهنگی در مسیر حرکت آن امام همام در کشور از هشت سال پیش در ابرکوه آغاز شد، بیان کرد: این حرکت به اذعان مسئولان کشوری اکنون به الگویی کشوری تبدیل شده است.

ربانی ادامه داد: همچنین برای پخش برنامه‌های مشابه در کشور وقت بسیاری گذاشته می‌شود اما در استان یزد و با وجود درخواست‌های مکرر برای حضور صدا و سیما و پوشش مناسب این مراسم، جواب مناسبی دریافت نکرده‌ایم و بعضأ عنوان می‌کنند که این برنامه قابلیت پخش ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در چندسال گذشته از بخش خصوصی برای تصویربرداری مراسم کمک گرفته‌ایم و مراسم 17 آبان ابرکوه به صورتی گسترده از شبکه یک و در چند قسمت پخش شده است و سئوال این است که آیا صدا و سیمای استانی مصلحت را بیشتر از شبکه‌های کشوری تشخیص می‌دهد؟

* وظیفه صدا و سیما در بحث امر به معروف مضاعف است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه نیز در این جلسه که با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد برگزار شد، وظیفه صدا و سیما در امر به معروف و نهی از منکر را مضاعف ذکر کرد.

حجت‌الاسلام محمد پورقیومی با اشاره به مسئولیتی که در قبال امر به معروف و نهی از منکر بر عهده همگان است، اظهار داشت: این وظیفه بر دوش صدا و سیما مضاعف است و باید بیشتر از همیشه به ویژه در بحث عفاف و حجاب که اکنون استان یزد مورد هجوم قرار گرفته است، تلاش مضاعفی به کار گرفته شود.

وی افزود: برنامه‌های رادیو معارف مدت یک‌ماه است که در ابرکوه قابل دریافت نیست و پیگیری‌های مردم و این اداره نیز تاکنون نتیجه نداشته است.

پورقیومی خاطرنشان کرد: همانطور که جان و مال مردم از نظر اسلام محترم است، روح و روان آنان نیز مورد احترام است و لزوم تهیه برنامه‌هایی با ذکر مصادیق در ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی با استفاده از مجریان و کارشناسان مجرب امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

پورقیومی با اشاره به گلایه‌های هیئت‌های مذهبی از عدم پخش مناسب عزاداری محرم در ابرکوه که با آداب و سنن خاص برگزار می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه پاسخ قانع کننده‌ای برای آنان نداریم و شنیده‌ها حاکی است که مسئولان صدا و سیمای استان دلایلی را مطرح می‌کنند که برای مردم قانع کننده نیست و وقتی عزاداری دیگر نقاط استان پوشش بهتری دارد، گلایه‌های آنان افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین خواستار کمک و دلگرمی دادن به خبرنگاران شهرستانی همچنین اعلام مراسم مذهبی شهرستان‌ها در زیر نویس برنامه‌های صدا و سیمای استانی شد.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول