اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز و فیروزآباد

مستندنگاری سه رشته از صنایع دستی استان فارس آغاز شد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از آغاز مستندنگاری رشته‌های «شیشه درمه‌بافی»، «گچمه‌بافی» و «دواتگری» در شهرهای فیروزآباد و شیراز خبر داد.

مستندنگاری سه رشته از صنایع دستی استان فارس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، همت محمدی اظهار داشت: مستندنگاری به عنوان زیربنای مستندسازی (ساخت فیلم) در مورد رشته‌های صنایع دستی، به شمار می‌آید که در همین زمینه سرفصل‌های مستندنگاری توسط کارشناسان معاونت صنایع دستی این استان تهیه و تدوین شده است و هم‌اکنون این معاونت با همکاری تشکل غیردولتی «خانه فرهنگ جاودان» مستندنگاری این رشته‌ها را در دو شهر فیروزآباد و شیراز آغاز کرده است.  

محمدی با اشاره به اینکه احیاء و باز زنده‌سازی برخی از رشته‌های منسوخ شده در برنامه فعالیت‌های سالانه معاونت صنایع دستی قرار گرفته است، گفت: امید می‌رود با همکاری معاونت میراث فرهنگی این استان بستر لازم برای ثبت این دسته از محصولات در فهرست میراث معنوی کشور فراهم شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های علمی برخی تشکل‌های غیردولتی این معاونت آماده همکاری‌های علمی برای مستندنگاری، ثبت و احیای این رشته‌ها است.

وی با بیان اینکه بدون شک در این میان نقش نمایندگان میراث فرهنگی این استان در شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: هنرمندان پیشکسوت در شهرستان‌ها به عنوان کسانی که بیشترین اطلاعات را داشته و توان همکاری را نیز دارند، قابل توجه هستند و انتظار می‌رود که نمایندگان این سازمان با اعلام نیاز و معرفی رشته‌های مورد نظر خود این معاونت را در تحقق برنامه مستندنگاری همراهی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با گسترش زندگی شهرنشینی استفاده از تکنولوژی و محصولات صنعتی برخی از محصولات صنایع دستی شکل هنری پیدا کردند و نقش تولیدات برخی رشته‌ها در زندگی روزمره کمرنگ شد به شکلی که برخی از رشته‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول