اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشستی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش مطرح شد

راه‏‌اندازی موزه دریایی در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان

خبرگزاری فارس: در نشستی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح شد که موزه دریایی در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان راه‏‌اندازی می‏‌شود.

راه‏‌اندازی موزه دریایی در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان سمنان در حاشیه این نشست که علاوه بر فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون استاندار سمنان و شماری از مسئولان دستگاه‏‌های مختلف اجرایی و کارکنان و مدیران نظامی این استان نیز در آن حضور داشتند، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان در تشریح جزئیات بیشتر این طرح اظهار داشت: استان سمنان گرچه کویری است اما دریادلان بزرگی همچون سردار همتی را در درون خود جای داده است.

حسین‏علی احسانی ادامه داد: سردار شهید محمدابراهیم همتی به همراه ناوچه پیکان در طول سال‏های دفاع مقدس که جمهوری اسلامی ایران زیر آماج حملات دریایی دشمن بعثی و حامیانش قرار داشت، رشادت‏های زیادی از خود نشان داد و نام سمنان را برای همیشه در صفحه نیروهای دریایی سال‏های جنگ جاودانه ساخت.

وی تصریح کرد: فرمانده ناوچه پیکان در سال‏های نبرد علیه باطل، امیر دریادار شهید محمدابراهیم همتی بود که در شهرستان سمنان متولد شد و این شهید همیشه جاوید پس از انجام چندین عملیات موفق از جمله عملیات «اشکان» و «شهید صفری»، در روز هفتم آذر ماه سال 1359 به طور داوطلبانه و با میل و رغبت وصف‏‌ناپذیر خویش در عملیات «مروارید» نیز شرکت کرد.

وی تصریح کرد: سردار شهید همتی در این عملیات بسیار حساس همراه با ناوچه پیکان، اسکله‏‌های نفتی دشمن بعثی را در مناطق «البکر» و «الامیه» به آتش کشید و با همین اقدام دلاورمردانه و شجاعانه خود، مانع از صادرات نفت عراق از طریق خلیج فارس و دریای عمان با سایر کشورها شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان سمنان، افزود: شهید همتی به همراه ناوچه پیکان در پایان ماموریتش در این عملیات، به صورت غافل‏گیرانه مورد هدف موشک ناوچه دشمن قرار گرفت و همراه با هم‏رزمانش و ناوچه پیکان، با آرام گرفتن در آب‏های نیلگون خلیج فارس، نامی ماندگار در تاریخ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جای گذاشت.

احسانی اضافه کرد: به همین خاطر و با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این شهید دریا دل استان سمنان، قرار شده است تا موزه نیروی دریایی در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان راه‌‏اندازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیش‏‌بینی شده است تا این موزه در زمینی به مساحت چهار هکتار ایجاد شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به بخش‏های قابل اجرا در این موزه افزود:  یکی از مهم‏ترین این قسمت‏ها، دریاچه مصنوعی به شکل و با نمای خلیج فارس است که در موزه دریایی سمنان طراحی خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول