اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امیر سیاری مطرح کرد

حمایت از طرح ایجاد موزه دریایی در استان سمنان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از طرح ایجاد موزه دریایی در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان اعلام آمادگی کرد.

حمایت از طرح ایجاد موزه دریایی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر دریادار حبیب‏‌الله سیاری پنجشنبه شب در حاشیه نشست هماهنگی به منظور اجرای طرح موزه دریایی در استان سمنان اظهار داشت: انجام عملیات قهرمانانه‏‌ای همچون «مروارید» در آن روزهای سخت قوت قلبی برای نیروهای دریایی ایران محسوب می‏‌شد.

وی تصریح کرد: به همین خاطر رشادت‏‌های سردار شهید همتی از سمنان به همراه ناوچه پیکان در تاریخ دفاع مقدس ماندگار و حماسه‏‌ساز شد.

این فرمانده نیروی دریایی خواستار پرداختن بیشتر به ابعاد مختلف این عملیات و رشادت‏های انجام شده در آن شد.

سیاری در ادامه افزود: یکی از راه‌‏های زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید والامقام و حماسه‌‏سازان ناوچه پیکان، اجرای مناسب طرح ایجاد موزه دریایی در پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان است که مسئولان استان قصد عملیاتی کردن آن را دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ایجاد موزه دریایی در استان سمنان در حقیقت اقدام بسیار بزرگی است و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز برای عملیاتی شدن این طرح هر کمکی که از دستش برآید، صورت خواهد داد.

وی اضافه کرد: استان سمنان در مسیر بین‏‌الحرمین قرار دارد و عبور سالانه میلیون‏ها نفر از زائران مشهد مقدس و حرم رضوی بر اهمیت موقعیت جغرافیایی آن افزوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به همین خاطر، طراحی پارک موزه دفاع مقدس و اجرای زیبای موزه دریایی در آن در حاشیه این مسیر می‌‏تواند سبب جذب شمار زیادی از هم‏وطنان‌مان برای بازدید از این مجموعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس شود.

سیاری افزود: ایجاد موزه دریایی در وسعت و حجم کاری که پیش‌‏بینی شده، کار حساس و بسیار مهمی است و باید اجرایی شود.

وی اضافه کرد: باید هر کاری که برای زنده نگه داشتن حماسه هفتم آذر و عملیات مروارید از دستمان برمی‌آید، صورت دهیم و برای به نتیجه رسیدن طرح موزه دریایی در سمنان نیز تلاش‏ها بیش از گذشته شود.

به گزارش فارس، نیروی دریایی عراق به واسطه توفیقات ناوچه پیکان و سردار شهید همتی علاوه بر ناوها و ناوچه‏‌های خود، تعداد زیادی از کارکنان دریایی خود را از دست داد.

عراق دیگر در کوتاه مدت امکان جایگزینی یگان‏های دریایی به خصوص نفرات آموزش دیده دریایی را نداشت.

علاوه بر آن، فرماندهان جنگ دریایی عراق با نتایج حاصله از عملیات مروارید متوجه شده بودند که حتی در صورت جایگزینی تجهیزات و نفرات از دست داده، باز هم توان رویارویی با نیروی دریایی ایران را ندارند.

در نتیجه تا مدت زیادی، راه‏های مواصلاتی ایران بدون مشکل جدی از امنیت نسبی برخوردار بود و فقط گاه‏‌گاهی با تهدیدات هوایی رو‌به‏‌رو شد که آن هم توسط یگان‏های مختلف نیروی پدافندی و هوایی دفع می‏‌شد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول