اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه علمیه:

حدیث «سلسله الذهب» اصول اساسی ولایت را تبیین کرد

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه علمیه مشهد گفت: حدیث «سلسله الذهب» اصول اساسی ولایت را برای مسلمانان تبیین کرد و به همین دلیل ماندگار شد.

حدیث «سلسله الذهب» اصول اساسی ولایت را تبیین کرد

حجت‌الاسلام سید علیرضا قصور زاده، مبلغ و مدرس حوزه و دانشگاه در حاشیه یکی از مجالس تبلیغ معارف دین در شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه حدیث سلسله‌الذهب، نیشابور را نیز ماندگار کرد، اظهار داشت: بیان این حدیث آن هم در نزدیکی مقر پادشاهی مامون تنها توسط امام رضا(ع) قابل انجام بود و به این دلیل امام رضا(ع) این حدیث قدسی را بیان کرد تا ارکان حکومت مامون را به لرزه درآورد.

وی با تأکید بر اینکه مامون از گرایش به امام رضا(ع) ترس داشت، تأکید کرد: به دلیل اینکه امام رضا(ع) بر اساس اصول اساسی اسلام با مردم سخن می‌گفت و همواره از استدلال‌های قوی سرشار بود، مامون هراس داشت از اینکه مردم با آن امام در تماس باشند.

قصور زاده با تاکید بر اینکه مامون با اسلام سرجنگ داشت، خاطرنشان کرد: مامون در تلاش بود تا در لوای اسلام با اسلام مقابله کند و امام رضا(ع) را در حکومت وارد کرد تا بتواند در حضور ایشان به دین صدمه وارد کند و امام رضا(ع) نیز در این امور دخیل باشد.

وی با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) تنها برای گسترش شیعه به ایران آمد، تاکید کرد: بخش بسیار زیادی از دوران امام هشتم به آموزش و مباحثه‌های علمی می‌گذشت و در این دوران امام رضا (ع) توانست در تربیت شاگردان و مفاخر علمی ایران گام اساسی بردارد.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول