اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله یزدی در حاشیه بازدید از ضریح امام حسین(ع):

اسناد ساخت ضریح امام حسین (ع) در موزه‌های معتبر نگهداری شود

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اسناد ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) باید در مخازن موزه‌های معتبر نگهداری شود.

اسناد ساخت ضریح امام حسین (ع) در موزه‌های معتبر نگهداری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز در حاشیه بازدید و زیارت ضریح مطهر امام حسین (ع) در قم طی سخنانی اظهار کرد: در شام عاشورا وقتی امام سجاد (ع) از دیدن جنازه‌های شهدا غصه می‌خورد حضرت زینب (س) ایشان را دلداری داد و فرمود آینده‌ای می‌رسد که اینجا مورد توجه واقع خواهد شد.

وی اضافه کرد: تصور من این است که زینب کبری (س) این روزها را می‌دید که اگر کسانی بودند که قصد فراموش شدن اهل بیت را داشتند، روزی خواهد رسید که تشیع از آن فراز و نشیب‌ها گذشته و به جایی می‌رسد که نگذارد به خاندان عصمت و طهارت توهین شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خطاب به نبی مکرم اسلام تصریح کرد: ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) یک کار بی‌سابقه و منحصر به فرد و در تمام جهات مثبت از نظر فنی، هنری و معنوی است.

وی تاکید کرد: باید اسناد و مدارکی که بیانگر این ظرافت‌ها و موفقیت‌ها است را با یک شیوه امروزی جمع‌آوری کرده تا نسل حاضر و نسل‌های آینده بدانند که چه کار عظیمی انجام شده است.

آیت‌الله یزدی بیان کرد: این اسناد باید در اختیار مسئولان عالی رتبه ایران و عراق قرار گرفته و در مخازن موزه‌های معتبر نگهداری شود.

وی بیان کرد: خداوند به قمی‌ها، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید و همه مردمی که در ساخت این ضریح مشارکت داشتند توفیق داد تا در لوای عنایت حضرت اباعبدالله (ع) و حضرت بقیة‌الله (عج) این کار بزرگ را انجام دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به دست‌اندرکاران ساخت ضریح مطهر اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد: جز خداوند کسی نمی‌تواند از شما تشکر کند و مطمئن باشید که دعای حضرت بقیة‌الله شامل حال شما می‌شود.

وی اضافه کرد: باید این نعمت را قدر بدانید چرا که خداوند برای شما شرایطی فراهم کرد تا بتوانید این کار بزرگ و ماندگار را انجام دهید.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه امروز هر چه داریم از اباعبدالله است خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی، پیروزی‌های اسلام و بیداری اسلامی همه از برکات آن حضرت است و آینده اسلام و تشیع روزبه‌روز روشن‌تر می‌شود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول