اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری:

انقلاب اسلامی سینمای ایران را نجات داد / فرهنگ ایرانی با فیلم‌های ارزشی شناخته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری گفت: انقلاب اسلامی، سینمای ایران را نجات داد و ما در طول این سال‌ها شاهد خلق آثار ماندگاری در این عرصه بوده‌ایم.

انقلاب اسلامی سینمای ایران را نجات داد / فرهنگ ایرانی با فیلم‌های ارزشی شناخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن مومنی‌شریف دوشنبه‌شب در مراسم بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی هنری سینما بهمن سنندج اظهار کرد: از اینکه شاهد بازگشایی مجدد سینما بهمن سنندج با امکانات و ظرفیت‌های بسیار مناسب و در خور شأن و جایگاه مردم این استان که به فرموده مقام معظم رهبری استان هنر و فرهنگ است، هستیم، بسیار خوشحال و خرسندم.

وی افزود: انقلاب اسلامی سینمای ایران را نجات داد، سینمایی که مردم آن را مظهر فساد می‌دانستند پس از انقلاب به میان همین مردم برگشت و آنها را به خود جلب کرد.

به گفته رئیس حوزه هنری کشور، انقلاب اسلامی سینما را به میان مردم و توده‌های دین‌دار آورد و این رسانه را که قبل از پیروزی انقلاب مظهر فساد و فحشا بود چنان مسلمان و آبرومند کرد که در خدمت مردم و مفاهیم اخلاقی و دینی قرار گرفت و آثارش در مساجد به نمایش درآمد.

مومنی‌شریف گفت: سینما نیز در این سال‌ها نقش ارزشمندی در راستای تحقق اهداف نظام داشته که نباید نادیده گرفته شود و سینماگران هم در راستای نشان دادن چهره واقعی انقلاب اسلامی به جهان نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

وی تصریح کرد: امروزه در سایه تلاش و پشتکار سینماگران کشور حداقل در منطقه اسلامی، فرهنگ ایرانی را با فیلم‌ها و سریال‌های ارزشی و اخلاقی آن می‌شناسند و این نشان می‌دهد اگر سینمای ما به این مزیت نسبی خود توجه داشته باشند، می‌توان در این فضا قله‌های افتخار را یکی پس از دیگری فتح کرد.

رئیس حوزه هنری با عنوان این مطلب که حساسیت‌زدایی از مقدسات مهم‌ترین هدف دشمن در بین ملت‌های مسلمان است، تصریح کرد: حساسیت‌زدایی از غیرت دینی با توهین به مقدسات بیش از  1.5 میلیارد مسلمان، حساسیت‌زدایی از روابط نامشروع زن و مرد و دیگر اموری که برای مسلمانان اهیمت دارد موجب شده است بسیاری از مسلمانان ایران اسلامی از سینما روی برگردانند.

مومنی‌شریف تصریح کرد: به کار گرفتن انسان‌های شایسته، مدیریت و برنامه‌ریزی درست، میدان ندادن به افراد ناشایست و شناخت ابعاد قضیه از جمله راهکارهای مقابله با انحراف و در کل عرصه هنر از دیدگاه مقام معظم رهبری است که باید از سوی مسئولان و فعالان فرهنگی در کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی سینما را متعلق به آحاد مردم جامعه دانست و گفت: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که همه افراد خانواده با خیال راحت بتوانند از این ابزار فرهنگی بدون هیچ ترس و واهمه‌ای از خدشه‌دار شدن ارزش‌های دینی و اخلاقی بهره‌مند شوند.

مومنی‌شریف در پایان ضمن تقدیر از حمایت‌های دولت در راستای تامین بخشی از اعتبار برای بهسازی سینماهای در سراسر کشور، اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه برخی از شهرهای کشور هنوز فاقد سینما هستند، قانون بودجه امسال در روند این حمایت‌ها خللی وارد نکند.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول