اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

ختم قرآن در جوار ضریح اباعبدالله با حضور حافظان

خبرگزاری فارس: جمعی از حافظان قرآن استان صبح امروز به زیارت ضریح اباعبدالله الحسین رفتند و در جوار این ضریح مطهر یک دور قرآن را ختم کردند.

ختم قرآن در جوار ضریح اباعبدالله با حضور حافظان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در این مراسم که به همت مؤسسات قرآنی استان و در فضایی کاملا معنوی برگزار شد هر یک از حافظان یک حزب از قرآن را قرائت کردند.

همچنین حافظان قرآن در مراسم ذکر و توسل اهل بیت که در این جوار ضریح مقدس حضرت سیدالشهدا برگزار شد حضور یافتند و بر مصیبت‌های وارد شده به اهل بیت پیامبر اشک ریختند.

این مراسم که ساعت 7 و 30 دقیقه صبح برگزار شد مطلع بسیار مبارکی بر آخرین آغاز بازدید عمومی ضریح اباعبدالله الحسین شد.

بازدید عمومی ضریح مبارک سیدالشهدا از ساعت 8 صبح امروز آغاز شده است و محبین اهل بیت خود را به کارگاه ساخت ضریح رسانده و ضمن زیارت، عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین ابراز می‌کنند.

کارگاه ساخت ضریح اباعبدالله الحسین از امروز به مدت 15 روز برای بازدید عموم عاشقان و محبان اهل بیت باز است و شیفتگان آن حضرت می‌توانند صبح‌ها از ساعت 8 تا 12 و بعد از ظهرها از ساعت 16 تا 20 برای بازدید و زیارت به محل کارگاه ساخت امام حسین(ع) مراجعه کنند.

ضریح مطهر امام حسین شش مهر ماه در مراسم با شکوهی با حضور جمعی از مسئولان رونمایی شد و طی روزهای گذشته مورد بازدید مراجع عظام و علما قم قرار گرفت.

کار ساخت این ضریح از خرداد 87 آغاز شد که بالغ بر 14 میلیارد تومان صرف اجرای این پروژه شده است و از این مبلغ 5 میلیارد و 800 میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی در قالب طلا و جواهرات و سایر اقلام ارزشمند توسط عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) از سرتاسر ایران و جهان اهدا شده است.

وزن کلی این ضریح 12 تن است که در ساخت آن 4 هزار و 600 کیلو نقره و بیش از 118 کیلو طلا به کار رفته است.

کارگاه ساخت ضریح امام حسین در مدرسه علمیه معصومیه قم در خیابان بلوار امین قم واقع شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول