اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

مدیریت بحران کشور برای تمام حوادث احتمالی سناریو تدوین کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران کشور باید تمام حوادث احتمالی را در نظر بگیرد و نسبت به تدوین سناریو برای این حوادث اقدام کند.

مدیریت بحران کشور برای تمام حوادث احتمالی سناریو تدوین کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در بیست و چهارمین همایش رؤسای ستادی اورژانس و فوریت‌های پزشکی کشور اظهار کرد: در حال حاضر در آستانه کاهش اثرات بلایای طبیعی قرار داریم و 15 تا 21 مهرماه به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نام دارد.

وی با اشاره به اینکه 12 اکتبر همزمان با 20 مهر‌ماه نیز به عنوان روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است، ادامه داد: تدابیر راهبردی، مشارکت عمومی و کاهش خطر‌پذیری به عنوان شعار امسال در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تمام اهداف مشخص شده در راستای توسعه پایدار کشور زمانی محقق می‌شود که مشارکت عمومی در این هفته وجود داشته باشد، تصریح کرد: در کارگاه‌های آموزشی که در این همایش برگزار می‌شود تمام مباحث موجود برای آمادگی در شرایط بحرانی مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: عدم وجود هماهنگی لازم یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در زمینه مدیریت بحران در سطح کشور بوده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بازدید خود از منطقه زلزله‌زده بم فرمودند که برای رسیدن به یک هماهنگی لازم باید یک سازمانی با عنوان سازمان مدیریت بحران در کشور تشکیل شود، ادامه داد: در کشور‌هایی مانند روسیه وزارتی با عنوان وزارت شرایط پیش‌بینی نشده و اضطراری وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های آتش‌نشانی، اورژانس و سازمان‌های مرتبط با حوادث غیرمترقبه در این وزارتخانه تجمیع شده است، افزود: در جمهوری اسلامی ایران چنین وزارتخانه‌ای وجود نداشت اما رهبر معظم انقلاب با صدور فرمان 9 ماده‌ای تمام سه قوای سه‌گانه کشور را موظف کردند که برای کاهش اثرات بلایای طبیعی اقداماتی را در کشور انجام بدهند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه پس از این موضوع سازمان مدیریت بحران در کشور راه‌اندازی شد که در تدوین آیین‌نامه‌های آن از تمام بخش‌های کشور استفاده شده است، گفت: انجام دادن هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از تمام لحظات و فرصت‌ها برای کاهش اثرات بلایای طبیعی از مهم‌ترین اهداف این سازمان به شمار می‌رود.

وی استفاده از لحظه‌های طلایی در حوادث را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: این سازمان تشکیل شده است تا یک هماهنگی لازم میان ارکان مدیریت بحران در کشور ایجاد شود و از حوادث پیشگیری کند و جامعه را برای مقابله با حوادث احتمالی آماده کند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای سازمان مدیریت بحران کشور است، ادامه داد: در حوادث باید منابع اعتباری به صورت سریع اختصاص داده شود و  تمام مراحل به عنوان یک تنگنا برطرف شود.

وی با بیان اینکه در استان‌ها نیز استاندار و در شهرستان‌ها نیز به عنوان رئیس شورای مدیریت بحران است، تصریح کرد: کشور نیازمند یک فرماندهی در بحران‌ها بوده است و هر حادثه‌ای که به وقوع می‌پیوندد کشور از قوانین و برنامه‌های جدیدی برای مقابله با بحران‌ها برخوردار می‌شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه امروز در کشور از سازمان مدیریت بحران بهره‌مند است، اضافه کرد: سازمان مدیریت بحران در کشور مسئول سازماندهی به حوادث طبیعی است و سازمان پدافند غیر‌عامل نیز حوادث کشور را در زمان جنگ سازماندهی می‌کند.

وی با بیان اینکه حلقه مدیریتی بحران در شهر‌ها و روستا‌ها نیز وجود دارد، تاکید کرد: کارگروه‌های تشکیل شده در زمینه مقابله با حوادث طبیعی به عنوان بازو‌های مدیریت بحران در کشور هستند.

شیشه‌فروش افزود: در حال حاضر تلاش‌های بسیاری در استان در بخش سلامت صورت گرفته است و توسعه پایدار شهر با مفاهیمی با عنوان انسان سالم، شهر الکترونیک و مسائل ایمنی شهر‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز افراد محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت بحران کشور باید تمام حوادث احتمالی را در نظر بگیرد و نسبت به تدوین سناریو برای این حوادث اقدام کند، گفت: کشور باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب در تمام حوادث یک سناریو و استراتژی برای خود مشخص کند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد: در بخش سلامت و بهداشت نیز بر روی این موضوع اقداماتی صورت گرفته است و امروز انسان سالم محور اصلی فعالیت‌های ستاد مدیریت بحران کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه برای حوادث پیچیده و سختی که در کشور به وقوع می‌پیوندد باید به روز باشیم و با استفاده از اطلاعات روز جامعه برنامه‌ریزی کنیم، اضافه کرد: با الکترونیکی شدن جامعه با حوادث پیچیده و سختی مواجه می‌شویم و ساماندهی این حوادث نیز به راهکار‌های پیچیده و سخت نیاز دارد.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول