اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

گرانی ارز به نفع گردشگری داخلی شد

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: با وجود گرانی دلار بحث گردشگری در کشور ما جدی‌تر می‌شود.

گرانی ارز به نفع گردشگری داخلی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین عصر امروز در حاشیه جلسه ملاقات عمومی با مردم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسانی که با دلار ارزان به کشورهای خارجی همجوار مسافرت می‌کردند اکنون ایران‌گردی را ترجیح می‌دهند.

وی افزود: در ایران‌گردی، استان فارس یکی از بهترین مکان‌هاست و زیرساخت‌های لازم برای این امر باید فراهم شود.

نماینده دولت در استان فارس ادامه داد: سال گذشته اعتبارات خوبی را در بخش گردشگری جذب کردیم و امسال نیز اعتبارات خوبی را داریم که امیدواریم با استفاده از آن زیرساخت‌های مراکز گردشگری و تعداد هتل‌ها افزایش یابد.

وی اضافه کرد: تنها جایگاه دیدنی فارس نباید حافظ، سعدی و تخت جمشید باشد بلکه باید مراکز گردشی، تفریحی، تجاری، مذهبی و فرهنگی افزایش پیدا کند تا گردشگر امکان گردش و تفریح و هزینه‌کرد بیشتر داشته باشد.

وی در مورد ملاقات‌های مردمی مسئولان در استانداری نیز بیان کرد: در ششمین دیدار عمومی امسال که امروز برگزار شد، 130 ارباب رجوع داشتیم.

به گفته استاندار، مشکلات مردم بیشتر ناشی از بیکاری، سیستم اداری، مراجعه برای تغییر شغل زیان‌آور، مراجعه برای سرقت اموال و ... بیشتر موارد مراجعات امروز را تشکیل می‌داد.

صادق‌عابدین بیان کرد: تاکنون مشکلات بیش از 700 نفر در ملاقات‌های عمومی بررسی شده و بیش از 70 درصد مشکلات حل شده و برخی دیگر نیز زمان‌بر است و نیاز به تصمیماتی از تهران دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای اجرای برنامه‌های ویژه در حرم احمد بن موسی (ع) نیاز بود که توسعه فیزیکی متناسب پیش از آن انجام شود.

صادق‌عابدین تصریح کرد: با بازگشایی کنارگذر 9 دی و اختصاص میدان جلوی حرم به توسعه حرم و با کار در دو شیفت انتظار داریم که برای نیمه دوم سال آینده بحث توسعه حرم افزایش قابل مشاهده‌ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که حرم را خودکفا کنیم چنانکه بیش از 100 شرکت در مجموعه حرم علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در مشهد مشغول به فعالیت اقتصادی هستند و اعتبار حرم را تامین می‌کنند.

استاندار فارس افزود: برای تامین اعتبار حرم احمد بن موسی (ع) در شیراز نیز باید شرکت‌هایی با فعالیت اقتصادی تعریف کنیم تا منافع مالی آن به حرم بازگردد که هم برای زائران حضرت و هم برای امور فرهنگی حرم صرف شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد عدم پرداخت اعتبار قطار شهری شیراز توسط دولت نیز گفت: من خود را موظف به پاسخگویی به صحبت‌های شورای شهر شیراز نمی‌دانم چراکه در برخی موارد سخنان غیرکارشناسی در آن طرح می‌شود.

صادق‌عابدین ادامه داد: در حال حاضر واگن‌های مترو خریداری و در حال ساخت شده و در چند ماه آینده تحویل داده می‌شود و این سخنان که در شورای شهر مطرح می‌شود، غیرمستند است.

وی تصریح کرد: همین حالا ما در حال رسیدگی به یک مورد از سخنان اعضای شورای شهر هستیم و نتیجه آن را از مراجع قضایی پیگیری می‌کنیم.

استاندار فارس افزود: در حال حاضر مدیریت اجرایی این استان، نمایندگان و تمام مسئولان در کنار یکدیگر در حال فعالیت هستند تا فارس را گامی به جلو ببرند و انتظار ما این است که سایر مجموعه‌ها نیز با این تیم کاری هماهنگ شوند.

وی در مورد حضور رئیس جمهور در یادبود روز حافظ و سایر مراسم مهم پیش‌روی این استان گفت: در ابتدای آبان ماه برای کنگره سلمان فارسی از رئیس جمهور دعوت کرده‌ایم و بنابر علاقه ویژه وی به فارس و مسائل فرهنگی احتمال دارد در این استان حضور ‌یابد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول