اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

حجاب زائران نباید بر فرهنگ عفاف و حجاب قم تأثیر بگذارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه ایام سال هزاران نفر از زائران از شهرهای دیگر در قم حضور می‌یابند که اگر مراقبت‌های لازم را نداشته باشیم حضور زائران بر جامعه و فضای قم تأثیر می‌گذارد.

حجاب زائران نباید بر فرهنگ عفاف و حجاب قم تأثیر بگذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، با اشاره به سخنان مطرح شده در خصوص مسئله عفاف و حجاب و طرح تدوین شده در این زمینه اظهار کرد: اگر بخواهیم در جامعه امنیت مطلوبی ایجاد شود باید دستوراتی که قرآن به عنوان تکلیف و وظیفه ارائه کرده است را عملی کنیم.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عینی است تاکید کرد: همه افراد یک وظیفه فردی و یک وظیفه عمومی در مقوله عفاف و حجاب بر عهده دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بعد وظیفه جمعی باید گروهی باشند که جلوی مفاسد را بگیرند و اگر این کار صورت نگیرد کشتی انقلاب به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه اگر وظیفه خود را به درستی انجام ندهیم فساد همه جا را گرفته و کشتی متلاطم می‌شود، افزود: وظیفه حفظ فضای جامعه علاوه بر مسئولیت دینی یک وظیفه عقلی است.

آشتیانی با تاکید بر اینکه وضعیت قم نسبت به شهرهای دیگر قابل مقایسه نیست، خاطر نشان کرد: در همه ایام سال هزاران نفر از زائران با شرایط خاص از شهرهای دیگر در قم حضور می‌یابند و اگر مراقبت‌های لازم را نداشته باشیم حضور زائران بر جامعه و فضای قم تأثیر می‌گذارد که باید در این زمینه مراقبت‌های لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس هفتم، شش ماه در خصوص پوشش اسلامی بحث و بررسی کرد و در نهایت قانون لازم تدوین شد، افزود: جنبه اجرایی قانون مهم است و اگر این قانون با جدیت اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید برای اجرایی شدن طرح، ستادی مشخص شده و امور را با جدیت پیگیری کند تا وضع عفاف و حجاب در قم ارتقا یابد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول