اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره فیلم کودک اولین صحنه نبرد گورداله است

خبرگزاری فارس: گورداله به کارگردانی نادره ترکمانی اولین اکران خود را در اصفهان تجربه می‎کند و بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اولین صحنه نبرد گورداله با عمه غول است.

جشنواره فیلم کودک اولین صحنه نبرد گورداله است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تمام سینماهای اصفهان مجهز به سیستم دیجیتال سینمایی پروجکشن شده است و گویای این مطلب فیلم گورداله به کارگردانی نادره ترکمانی است که بر اساس این سیستم ساخته شده و روانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان شده است.

صدای این فیلم به صورت پنج به یک است، یعنی صدای فیلم از ساختار حرفه‎ای دالبی واقعی برخوردار است و به طور کل فیلم‎هایی که با نسخه دیجیتال سینمایی پروجکشن ساخته می‎شوند، باید صدای آن دالبی باشد.

یکی از اصول تربیت کودکان این است که آنها را با فرهنگ و سنت‎ها و ارزش‎ها آشنا کرد، در همین راستا گورداله ناشی از افسانه‎های قدیمی است و قصد دارد مفاهیمی همچون فرهنگ اصیل ایرانی، ضرب‌المثل‌ها و ترانه‌های فولکلور را به کودکان آموزش دهد.

کارگردان این فیلم قصد داشته است مدرسه موش‎ها به کارگردانی برومند را تداعی کند، این فیلم تمام عروسکی است و 17 عروسک بازیگر در آن ایفای نقش می‎کنند و همچنین فضای موزیکالی بر آن حاکم است.

گورداله سرگرمی و نشاط کودکان را هدف قرار داده است و روانه بیست و ششمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان شده است.

یکی دیگر از نکات مهم این فیلم صدای عروسک‎ها است که دوبله شده است، همچنین تکنیک‌های به کار گرفته شده در این فیلم باعث شده است کودکان بتوانند ارتباط قوی‌تری با فیلم برقرار کنند، به عنوان مثال صحنه‎هایی که عروسک بدون عروسک‌گردان در حال دویدن است.

ترکمانی این فیلم را نوعی بدعت در فیلم‎های عروسکی که تنها با سبک لانگ شات تهیه شده‌اند، دانسته است.

کارگردان این فیلم معتقد است که از فیلم گورداله همچون خاله سوسکه استقبال خوبی به عمل می‎آید، وی همچنین قصد دارد این فیلم را برای اکران عمومی راهی سینما کند.

محمدرضا علی‌مردانی مدیر دوبلاژ فیلم سینمایی گورداله نیز معتقد است این فیلم از عناصر مهمی چون تدوین، صداگذاری و دوبلۀ خوبی برخوردار شده و در مجموع این فیلم ماحصل تلاش دلسوزانه یک گروه حرفه‌ای است.

زمان فیلمبرداری این فیلم کودک 37 روز طول کشیده که در لوکیشن‎های  اطراف تهران و ساوه، برخی از مناطق شمال کشور، منطقه جنگلی، دریایی و منطقه کوهستانی اطراف امامزاده داوود تصویربرداری شده است.

گورداله شخصیت عروسکی که درگیر نقشه‎های شوم غول قصه می‎شود به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نادره ترکمانی و نویسندگی خسرو صالحی برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک اصفهان به نمایش درمی‌آید و به طور حتم فضای شادی را به جشنواره بیست و ششم می‌دهد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول