اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست امسال

منطقه آزاد ارس 88 میلیون دلار کالا به 14 کشور دنیا صادر کرد

خبرگزاری فارس: سرپرست منطقه آزاد ارس گفت: در نیمه نخست سال‌جاری 95 هزار تن انواع کالای تولیدی با بیش از 88 میلیون دلار از گمرک منطقه آزاد ارس به 14 کشور جهان صادر شد.

منطقه آزاد ارس 88 میلیون دلار کالا به 14 کشور دنیا صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در جمع اعضای خانه صنعت و معدن و انجمن مدیران صنایع استان در منطقه آزاد ارس ضمن تشریح مزیت‌های منطقه‌ای و قانونی ارس برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های سودآور در زمینه‌های صنایع و تولیدات مختلف تاکید کرد: شرایط سرمایه‌گذاری در ارس با معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و ارزش افزوده بالا برای تولیدات برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی مهیا شده است.

وی با تاکید بر اینکه از سرمایه‌گذاران داخلی و به خصوص استان آذربایجان‌شرقی برای سرمایه‌گذاری در ارس پشتیبانی می‌کنیم، افزود: برای تحقق هدف تعیین شده سال، با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی همچنین با اعلام اینکه در مدت شش ماه نخست سال‌جاری بیش از 88 میلیون دلار کالا توسط تولیدکنندگان و بازرگانان منطقه آزاد ارس صادر شده است، گفت: در نیمه نخست سال‌جاری 95 هزار تن انواع کالای تولیدی با بیش از 88 میلیون دلار از گمرک منطقه آزاد ارس به کشورهای گرجستان، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، آلمان، امارات متحده عربی، تاجیکستان، عراق، الجزایر، سوریه و ونزوئلا صادر شده است.

وی افزود: صادرات از منطقه آزاد ارس در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری 53 درصد و از نظر وزنی 58 درصد رشد داشته است.

مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس افزود: علاوه بر 70 واحد تولیدی فعال در ارس بیش از 260 شرکت تولیدی تقاضای سرمایه‌گذاری در ارس را دارند و هم‌اکنون نیز بیش از 30 شرکت در حال انجام مراحل احداث و تکمیل سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی خطوط تولید هستند.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد در راستای کاهش بروکراسی‌های اداری و افزایش صادرات و حضور در بازارهای بین‌المللی راه‌اندازی شده‌اند، افزود: منطقه آزاد ارس در بین 7 منطقه آزاد کشور از جایگاه ویژه‌ای از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی برخوردار بوده و نگاه مثبت دولت به این منطقه پشتوانه بزرگی برای تسریع در توسعه صنایع مختلف و افزایش تولید و خودکفایی است.

نجفی مزیت‌های قانونی و توانمندی‌های زیرساختاری در منطقه آزاد ارس را مورد تاکید قرار داد و افزود: علاوه بر مزیت قانونی آماده بودن زیرساخت‌ها در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، تولید، خدمات، کشاورزی و آموزش عالی ارس را آماده میزبانی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کرده است.

وی گفت: مناطق آزاد دنیا به جهت عدم وجود محدودیت‌های قانونی در سرمایه‌گذاری و سرعت بالای دسترسی به بازارهای بین‌المللی و ارزش افزوده بالا در تولیدات، هدف اصلی سرمایه‌گذاران با توجه به وضعیت رکود اقتصادی موجود در دنیا هستند.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول