اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن:

آغاز طرح گردشگری در 30 روستای کشور

خبرگزاری فارس: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: 30 روستا به اجرای طرح گردشگری روستایی اختصاص داده شده است.

آغاز طرح گردشگری در 30 روستای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، محمدرضا شاملو در دیدار با نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی پیرامون بررسی تداوم اجرای طرح هادی در مناطق روستایی اظهار داشت: طرح گردشگری روستایی در راستای افزایش رونق کسب و کار گردشگری در روستاهای دارای طرفیت اجرا می‌شود و قرار است 120 روستای دیگر نیز در برنامه‌های آتی به این طرح وارد شوند.

این مسئول افزود: روستائیان باید از توان مالی برخوردار باشند تا در طرح برخورداری از تسهیلات بانکی با اشتیاق شرکت کنند.

شاملو اضافه کرد: بنیاد مسکن اعلام آمادگی کرده است تا بسترسازی مناسبی برای اجرای برنامه‌های سایر دستگاه‌های اجرایی در روستاها انجام دهد.

وی افزود: حمایت از دستاورد‌های 30 ساله اخیر بنیاد مسکن در عمران روستایی به عنوان یک دستگاه بزرگ عمرانی به یادگار مانده از امام راحل مورد تایید اکثر نمایندگان مجلس است.

شاملو بیان کرد: سیل مهاجرت از روستاها به شهر‌ها بیشتر مناطق حاشیه‌ای را نشانه رفته که به نوبه خود آسیب‌های بسیاری را سبب‌ساز شده است.

این مسئول تصریح کرد: مجموعه کارهای انجام شده در سال‌های گذشته آثار مثبتی برای روستاها به همراه داشته‌اند و در این مورد مطالعاتی انجام شده که موجب رشد جمعیت روستا‌ها شده است.

به گفته وی رشد سرمایه‌گذاری در روستا‌ها و ارتقای شاخص بهداشت روستایی و امور فرهنگی در این زمینه قابل ذکر است.

وی خواستار اصلاح نگاه برنامه‌ریزان کشور به جایگاه واقعی روستا‌ها شد و افزود: باید به صنایع روستایی بیش از پیش بها داده شود.

این مسئول گفت: در اجرای طرح هادی 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما کمتر از یک سوم آن و حدود 750 میلیارد تومان اختصاص یافت و امسال نیز سهم کمتری تخصیص یافته است.

شاملو با اشاره به این موضوع که دهیاری‌ها به خودی خود دارای درآمدی نیستند، ادامه داد: مردم روستاها قادر به پرداخت عوارض نیستند چراکه درآمدی ندارند تا عوارض پرداخت کنند و این امر در اجرای طرح‌های دهیاری‌ها تاثیر‌گذار است.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول