اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان انجام می‎شود

تقدیر از دو یار دیرینه کودکان دیروز در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

خبرگزاری فارس: دو یار قدیمی سینما و تلویزیون و خالقان کلاه قرمزی، عروسک دوست داشتی بچه‎های نسل دیروز و امروز، مهمان کودکان اصفهانی می‎شوند و در افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

تقدیر از دو یار دیرینه کودکان دیروز در جشنواره فیلم کودک و نوجوان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کسی را سراغ نداریم که او را نشناسد، همه ما از او خاطره داریم، عروسکی که با عشق به کودکان متولد شد، از او به عنوان معجزه سینما یاد می‎کنند، با تکه کلام‎های شیرین و پیراهن راه راه که انگار هیچ‌وقت برایش کوچک نمی‎شود، با کلاهی قرمز و چشمانی همیشه باز، ما همه بزرگ شدیم و کلاه قرمزی همان عروسک شیرین کودکی‎هایمان است که با حرف‎های بچه‎گانه و دل پاکش روزهای خوش کودکی را برایمان زنده می‎کند، عروسکی است که همیشه با دیدنش حس نوستالژیکمان فوران می‎کند.

کلاه قرمزی معجزه دو یار قدیمی سینما یعنی ایرج طهماسب و حمید جبلی است، دو هنرمندی که کار برای کودکان را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کردند.

کلاه قرمزی حاصل تراوش فکری این دو هنرمند است که هنوز پس از سال‎ها طرفداران زیادی دارد، کلاه قرمزی که هنوز هم اگر به صحنه بیاید رقیبی ندارد و جای سئوال این جاست آیا سینمای کودک ما کم کار است و یا کلاه قرمزی بسیار محبوب است و در محبوب بودن کلاه قرمزی برای نسل دیروز و امروز شکی نیست.

کلاه قرمزی شانس بزرگ سینمای ایران است که به دست هنرمندانی متولد شد که چه خوب از دم دست‌ترین موضوعات برای ارتباط با مخاطب استفاده می‎کنند، هنرمندانی که در کشاندن تماشاگران به سینما مهارت خاصی دارند.

ایرج طهماسب و حمید جبلی، کلاه قرمزی را وارد عرصه سینما کردند و مانند گذشته خوش درخشیدند، در روزهای اکران این فیلم در سینماهای کشور و همچنین برگزاری بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان این دو هنرمند بزرگ مهمانان ویژه افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان هستند و از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد تا سرآغازی باشد برای حرکت اصفهان در جهت پیشرفت سینمای کودک و نوجوان.

به گزارش فارس، افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان با حضور نزدیک به یک‌هزار مهمان داخلی و خارجی از هنرمندان ایرانی و خارجی ساعت 18:30 در ورزشگاه گل نرگس اصفهان آغاز می‎شود.

این مراسم با تقدیر و اهدای لوح به ایرج طهماسب و حمید جبلی، پخش کلیپ کوثر، سخنرانی دبیر جشنواره، تجلیل از فرزندان شهدای هسته‎ای، اجرای نمایش عروسکی، تقدیر از زاون قوکاسیان، سخنرانی شهردار اصفهان، اجرای موسیقی، تقدیر از سیروس حسن‌پور، سخنرانی رئیس سازمان سینمایی کشور و تقدیر از مسعود کرامتی، برگزار می‎شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول