اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه خبر داد

افزایش 2 برابری هزینه خرید و واردات اتوبوس‌های خارجی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه گفت: در گذشته خرید هر دستگاه اتوبوس با حدود 400 میلیون تومان امکان‌پذیر بود اما در حال حاضر هزینه خرید و واردات اتوبوس‌های خارجی به این ناوگان دو برابر شده است.

افزایش 2 برابری هزینه خرید و واردات اتوبوس‌های خارجی

سید عباس روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه به دنبال نا‌هنجاری‌های اقتصادی در کشور، اتوبوس‌رانی اصفهان در وضعیت بحرانی قرار گرفته است، اظهار کرد: در این شرایط هزینه‌های اتوبوسرانی اصفهان چند برابر درآمد‌های این ناوگان شده است.

وی اضافه کرد: نا‌هنجاری‌های ایجاد شده در وضعیت بازار ارز و دلار کشور اجازه خرید و واردکردن اتوبوس‌های تولید خارج از کشور را در اصفهان به این ناوگان نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه تا مدتی پیش وسائل مورد نیاز حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها در گروه‌های ده‌گانه که ارز مرجع و مبادله‌ای به آنها تعلق می‌گرفت، جایی نداشتند، تصریح کرد: درحال حاضر نیز این وسایل جزو گروه‌های هشتم قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر و در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور در صورت وجود امکان برای خرید اتوبوس‌های خارجی برای این ناوگان حدود 850 میلیون تومان اعتبار برای خرید هر دستگاه اتوبوس خارجی مورد نیاز است، ادامه داد: در گذشته خرید هر دستگاه اتوبوس با حدود 400 میلیون تومان امکان‌پذیر بود اما در حال حاضر هزینه خرید و واردات اتوبوس‌های خارجی به این ناوگان دو برابر شده است.

روحانی با اشاره به اینکه همچنین اتوبوسرانی با افزایش قیمت‌های قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز برای اتوبوس‌ها به منظور فعال بودن ناوگان اتوبوس‌رانی در سطح شهر با هزینه‌های سر‌‌سام‌آور مواجه شده است، تاکید کرد: در حال حاضر این قطعات به صورت جزئی و محدود برای اتوبوس‌ها توزیع می‌شود و به صورت متوسط روزانه حدود 50 دستگاه از اتوبوس‌های این ناوگان با مشکل تعمیراتی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه در صورتی که توزیع لوازم یدکی اتوبوس‌ها در سطح شهر با مشکل مواجه شود، طی یک هفته یک چهارم از اتوبوس‌های این ناوگان زمین‌گیر می‌شود، افزود: دولت و مسئولان بالادستی باید نسبت به این موضوع اقدام کنند و جلوگیری از اخلال در فعالیت اتوبوس‌ها در سطح شهر ضروری است.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول