اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خوزستان لبریز از عطر شهادت

پیکر 17 شهید به سمت یادمان شهدای شلمچه تشییع شد

خبرگزاری فارس: پیکر پاک 17 شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم و مسئولان لشکری بعد از رجعت از عراق، به سمت یادمان شهدای شلمچه تشییع شد.

پیکر 17 شهید به سمت یادمان شهدای شلمچه تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، لحظاتی پیش با حضور پرشور مردم ولایتمدار خرمشهر و آبادان و فرماندهان ارشد نظامی پیکر پاک 17 شهید تفحص شده دوران دفاع مقدس به سمت یادمان شهدای شلمچه تشییع شد.

این مراسم باشکوه که با حضور هزاران نفر در نقطه صفر مرزی ایران و عراق برگزار شد، پس از تحویل 11 جسد از سربازان عراقی تفحص شده به مسئولان این کشور، پیکر پاک 17 شهید کشورمان پس از برگزاری رژه نظامی و با استقبال باشکوه مردم و یگان‌های نظامی به سمت یادمان شهدای شلمچه تشییع شد.

در این مراسم خانواده‌های خلبانان شهید سرلشکر خالد حیدری، قدرت الله کامجو، محمد حاجی و محمد صالحی نیز حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با پرتاب گل و عطرافشانی مسیر بازگشت شهدا، آمدن آنها پس از 32 سال دوری به کشور را خوش آمد گفتند.

در مراسم امروز علاوه بر فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، مسئولان استانی و همچنین مسئولانی از استان بصره عراق نیز حضور داشتند.

شکوه برگزاری آیین استقبال از پیکر شهدای گلگون کفن دفاع مقدس و استقبال بی‌نظیر مردم از شهدای خود، بسیاری از عراقی‌هایی که در شلمچه بودند را به تعجب واداشت.

پیکر 17 شهید دوران دفاع مقدس کشورمان پس زیارت در مشهد شهدای شلمچه به مشهد الرضا برده شد تا پس از برگزاری آیین دعای عرفه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به خاک سپرده شوند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول