اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر خواستار شد

تقویت تجارت الکترونیک استان بوشهر در حوزه شیلات

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: با ایجاد کارخانه‌های مجهز و تشکیل کنسرسیوم شیلات علاوه بر رفع نیازهای خوراکی و حتی روغنی موجود در استان، تجارت الکترونیک در سطح کشور و جهان تقویت شود.

تقویت تجارت الکترونیک استان بوشهر در حوزه شیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر به نقل از دفتر امام جمعه بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در دیدار با رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه دریا یک ذخیره استراتژیک است گفت: بسیاری از کشورها در برنامه‌ریزی‌های کلان خود دستیابی به دریا را مدنظر قرار داده و آرزوی کرانه‌ای بودن را در سر ‌پرورانده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه وجود آلاینده‌های نظامی، صنعتی و حتی قلیایی در آینده برای حوزه شیلات یک خطر جدی محسوب می‌شود تصریح کرد: باید با ارائه راهکارهای مناسب از پیشرفت آلودگی‌های دریایی جلوگیری شود.

صفایی‌بوشهری در ادامه بر لزوم ایجاد کارخانه‌های مرتبط با حوزه‌ شیلات با توجه به نیازهای داخلی در استان تأکید کرد.

امام جمعه بوشهر نیاز کنونی بخش شیلات و کشاورزی استان را شکوفا کردن تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود با برنامه‌ریزی دانش‌بنیان دانست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر ضرورت توجه به بازرگانی در بخش شیلات به مسئولان شیلات کشور پیشنهاد داد که با ایجاد کارخانه‌های مجهز و تشکیل کنسرسیوم، علاوه بر رفع نیازهای خوراکی و حتی روغنی موجود در استان، تجارت الکترونیک در سطح کشور و جهان تقویت شود.

وی عرصه صیادی و شیلات را بر خلاف تفکّر حاکم، یک کار بسیار دقیق علمی و دانش‌بنیان تلقی کرد و بیان داشت: باید با آموزش روش‌ها و متدولوژی لازم به تمامی فعالان حوزه پرورش و تولید شیلات به دنبال افزایش سطح کیفی و جلوگیری از آسیب‌های وارده به حوزه شیلات و دریا باشیم.

صفایی‌بوشهری تسلط مرتبطین دریا با حوزه پزشکی دریایی را یکی دیگر از ملزومات کنونی دانست و گفت: این امر موجب جلوگیری از بروز مشکلات اساسی گذشته می‌شود.

این مسئول گسترش نگاه جمعی و ایجاد تعاونی در عرصه پرورش آبزیان را یکی دیگر از راه‌های پیشرفت دانست و افزود: باید با هدایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به بوشهر زمینه‌های پیشرفت را فراهم کنیم.

امام جمعه بوشهر اذعان داشت: با برنامه‌ریزی در سه عرصه مدیریت دریا، استفاده بهینه از دریا و پرورش آبزیان و مدیریت بازرگانی آبزیان، می‌توانیم خود را از وابستگی به سایر منابع درآمدی خودکفا کنیم.

وی در پایان بیانات خود لازمه رسیدن به موفقیت و پیشرفت را در گرو رفتن به سمت گسترش حوزه شیلات بر اساس دانش‌بنیانی و مدیریت بازرگانی و ایجاد فضاهای مرتبط دانست و از مسئولان خواستند تا در این زمینه تلاش‌های خود را انجام دهند.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول